AB
| Attack Bonus nebo česky Bonus k útoku. Udává jak propracovaný a silný vzhledem k pravděpodobnosti zásahu je útok postavy či NPC. Čím je toto číslo vyšší tím má postava lepší pravděpodobnost na zásah. |
ability
| Ability neboli Vlastnosti jsou základním popisem postavy pro engine hry. Jedná se o Sílu (Strength), Obratnost (Dexterity), Odolnost (Constitution), Inteligenci (Intelligence), Moudrost (Wisdom) a Charisma (Charisma). Podrobný výklad jednotlivých částí a doporučení jak hrát postavu v souladu s nimi naleznete v Statistiky postavy. |
AC
| Armor Class nebo česky Obranné číslo. Udává jak obtížné je zasáhnout postavu, čím je vyšší tím je zásah obtížnější. Dá se zvýšit pomocí zbrojí a jiných předmětů nebo pomocí kouzel. |
account
| Účet, myšleno účet ve hře pod jakým se připojujete, nebo účet na fóru. |
ADS
| Advanced Dialog System - jeden z páteřních Equilibrijských systémů pokročilých parametrických rozhovorů. Snižuje počet nutných skriptů v modulu až o několik tisíc a umožňuje vytvářet ovládací předměty s mnoha desítkami voleb. V současné době ve verzi 2.0. |
ATS
| Advanced Trade System - Equilibrijský systém obchodů s možností vyzkoušení čehokoliv před vlastní koupí. V současné době ve verzi 2.0. |
Aura
| IC vlastnost všech inteligentních bytostí na Equilibrii. Aura odráží skutky postavy. Při špatných skutcích černá při dobrých jasní. |
Autoquest
| Dobrodružství jenž zkušený hráč pomocí své postavy připraví pro sebe i další hráče a to bez účasti DM. Pro autoquesty platí jistá pravidla, viz. Jak hrát RP. |
CEP
| Community Expansion Pack - rozšíření Neverwinter Nights (zdarma ke stažení). Ke hře na Equilibrii jej musíte mít nainstalovaný ve verzi 2.0 a vyšší. |
CON
| Constitution, zkratka pro vlastnost Odolnost. |
creep
| Jako creep se označují bestie ve světě určené k zabíjení a tím získávání zkušenosti. Jako creep se také označuje činnost, kdy se zabíjením potvor postava zlepšuje. Cílem Equilibrie je, aby tato činnost (tzv. creepení) byla co nejvíce potlačena. Bestie a dungeony na Equilibrii nejsou místa která jsou zde proto aby se postava zlepšovala, jsou to tajemná místa s poklady a svým tajemstvím, které je možné odhalit. Hráč, jehož postava neustále a pouze creepuje je označován jako creeper. |
creeper
| Viz. creep |
CHAR
| Charisma, zkratka pro vlastnost Charisma. |
cheating
| Zneužívání chyb hry a slabé umělé inteligence bestií. Jedná se o vážný prohřešek. |
CvC
| Character versus Character - konflikt dvou postav. Ačkoliv jedna postava zabije či jinak ublíží jiné, tak se jedná o jednání pouze postav, nikoliv hráčů. Dosti často jsou hráči obou postav (násilníka i oběti) v realitě dobří přátelé. Konflikty postav na Equilibrii by se měly odehrávat pouze tímto stylem. |
IC
| In Character - jednání a mluva postavy, IC jedná postava ne hráč, například tak jedná zloděj Krad Kveek a ne programátor Franta Josef, který za postavu zloděje hraje. Rozlišují se také IC informace, tj. informace, které se může dozvědět postava jako taková. |
IGMS
| Issacs Greater Magical Storm, zkratka pro kouzlo Issacova větší bouře střel. |
ILMS
| Issacs Lesser Magical Storm, zkratka pro kouzlo Issacova menší bouře střel. |
INT
| Intelligence, zkratka pro vlastnost Inteligence. |
ISA
| I See All - kontrolní Equilibrijský systém jenž sleduje veškeré parametry hráčů. Slouží pro dohledávání při případných prohřešcích, k výběrovému zakázání přístupu a také k ochraně účtu před ovládnutím jiným hráčem. |
lag
| Lagy jsou nepříjemné výpadky ve výkonu hry, které se projevují nejčastěji trháním hry, jejím zpomalením či ztuhnutím nebo odtržením postavy od dění ve světě. Lagy mohou být způsobeny buď přetížením serveru, výpadky v konektivitě na server na klientské či serverové straně, nebo omezeními vlastní hry - pokud se v jedné lokaci nachází více postav a případně DM, tak NWN má tendence lagovat. |
lokace
| Jedna sestémová herní oblast v NWN. Většinou o rozměru 12x12 čtverců pokud je venkovní. Lokace na Equilibrii navazují přesně na sebe, přechody mezi nimi jsou tak pouze OOC záležitostí. |
loot
| Loot je označení pro věci, které zůstávají po zabitých nepřátelích. |
looter
| Hráč jehož témeř jedinou činností je zabíjení bestií za účelem zisku jejich lootu. |
PC
| Player Character - hráčská postava, postava za kterou hraje hráč. |
perzistence
| Označení pro informace, které ve světě přetrvávají i po restartu serveru. Postavy, stav účtu, nemoci, zranění, hlad, žízeň, opilost, pronájmy atd.. jsou perzistentní automaticky. Pro názornost: např. věci dané do normální neperzistentní truhly při restartu serveru zmizí. Pakliže jsou uloženy do perzistentní truhly, tak restart serveru přežijí bez úhony. |
PG
| Power Gaming - hraní postavy na maximalizaci její síly a moci, hraní tak aby postava byla nejmocnější na serveru. V principu se nevylučuje s RP, lze hrát PG i RP současně, ale z praxe je patrné, že takových postav je málo a i tak za relativně krátký čas přestanou hráče bavit. |
PGR
| Player Game Rating - veličina jejíž hodnota odpovídá bezproblémovosti či problémovosti hry postavy hráče. Je neustále zjišťována a upravována systémem PLACOS. |
PJ
| Viz. DM |
PLACOS
| Player Control System - Equilibrijský dohledový systém jenž odměňuje pěkně hrající hráče a trestá ty kteří porušují pravidla a provádějí herně nevhodné činnosti (např. makro styl hry, looting, creep atd..). Také kontroluje tok bohatství k postavě. |
PM
| Personal Message - osobní nebo soukromá zpráva na fóru hry. Jakýsi mail na fóru. |
přechod
| Modrá oblast na okraji lokace či ve dveřích či vchodech jenž slouží pro transport postav a NPC mezi lokacemi. Na Equilibrii OOC záležitost, hraje se tak, jakoby žádné přechody neexistovaly. |
PvP
| Player versus Player - konflikt dvou postav na úrovni jejich hráčů. Tj. konflik z reálného světa přenesený do hry. Tak by to nemělo být, jedná se o OOC chování a tedy o prohřešek. |
skill
| Skilly neboli česky Dovednosti jsou jednotlivé činnosti, na které se postava může zaměřit a tím u nich dosahovat lepších výsledků. Dovednosti mohou být vázány na status postavy např. na povolání. Míra toho kolik postava umí tu kterou danou dovednost je vyjádřena počtem jejích bodů v dané dovednosti. |
skill point
| Bod jenž lze přidělit nějakému skillu. |
SoU
| Shadows of Undrentide - datadisk ke hře Neverwinter Nights. Ke hře na Equilibrii jej musíte mít nainstalovaný. |
spawn
| Systémové objevení NPC a to ať již přátelských či nepřátelských. Tj. to že když vejdete do skřetích jeskyní a ty jsou plné skřetů (spawn skřetů) zajišťuje právě spawn systém. |
summon
| Tvor vyvolaný kouzlem, modlitbou či jinak, který je pod kontrolou sesilatele. |
Statistika postavy
| Statistikou postavy se rozumí soubor herních dat popisujících postavu z hlediska systémů hry. Do statistiky tak patří základní vlastnosti postavy, její dovednosti a odbornosti, přesvědčení a i její povolání. Statistika postavy jen říká jak postava vypadá z hlediska enginu hry. Statistika je tak pouze jakýsi funkční popis postavy, ovšem předurčuje do značné míry i projevové vlastnosti postavy, viz. Statistiky postavy. |
StF
| Stone to Flesh - zkratka pro kouzlo Kámen na maso (odkamenění). |
STR
| Strength, zkratka pro vlastnost Sílu. |