8
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

Novinky


17.1.2009

Vylepšení stránek

P
o delší době byly stránky Equilibrie vylepšeny a rozšířeny. A co je nového?

15.6.2008

Start Equilbrie 3 fáze 1 je tu!

K
onečně je to tu! Po měsících práce a tisících hodinách skriptování, tvorby a úprav spouštíme Equilibrii 3 fázi 1!

Spuštění

  • Start se koná v sobotu 28.6.2008 v 11:00 dopoledne.

  • Před spuštěním poběží modul nějakou chvíli v zaheslovaném stavu. Je třeba nastavit databázi a zkonvertovat některé její části.

Co můžete čekat

  • Ve zkratce všechno co je vypsané v příslušném topicu na fóru.

  • Po nalogování se stávající postavou bude postava přesunuta do lokace "Prvotní kámen, dotvoření postavy". V této lojkaci naleznete podrobný návod co dělat, zde jen shrnu základy. Tato lokace slouží pro dotvoření postavy a jedná se čistě o OOC lokaci - postava si pobyt v ní nebude pamatovat. Zde je vám umožněno vytvořit si až 4 RP předměty pro vaši postavu (s možností jejich pojmenování) a zapnout na postavě vybrané runy EXTRAS. Kdo nechce těchto možností využít prostě jen projde až na konec a postoupí dál.

  • Po ukončení výběru se vaše postava již NIKDY do této lokace nevrátí, važte proto svá rozhodnutí pečlivě a čtěte informace pozorně. Vše chápejte doslovně, např. je li napsáno bonus míní se skutečně bonus. Pokud se spletete při výběru extras oprava není možná, DM nemají možnost opravy.

  • Po skončení výběru se Vaše postava ocitne na Desce v místě kde byla naposledy a můžete dále normálně hrát.

  • Vaše postava obdrží jednu knihu ze systému Nápovědy "Co je nového na Equilibrii 3". Knihu nelze odložit, ale lze ji zničit použitím (s potvrzením). Ke všem tématům Nápovědy se dostanete použitím featu "Pokročilé ovládání postavy".

  • Vaše postava bude zkonvertována na verzi EQ3 automaticky a prakticky okamžitě. Taktéž jí bude do 1 min po nalogování zkonvertován veškěrý inventář. O konverzi je hráč detailně informován. Konvertované předměty se mění automaticky a to tak že hráč nic nepostřehne, nic kromě hlášky o provedené konverzi. Tj. žádné změny v inventáři.

  • Jedinou změnou v inventáři je ztráta systémových zlatých a jejich změna na mince.

Jak se připravit na přechod postavy na EQ3 verzi

  • Nenechávejte před konverzí (prvním nalogováním na EQ3) svou postavu vytíženou na maximum. Postava získá dvě knihy z nápovědy (těch se můžete hned zbavit) ale také peněžní mince. Jedna mince váží 0.1 libry (méně nejde). Postava dostane takovou skladbu mincí, aby jejich váha byla minimální. Např. pokud postava má u sebe 12.348 zlatých tak obdrží 4 zlaté, 46 stříbrných a 48 měďáků což představuje celkovou váhu 9.8 libry. Nechejte si proto v inventáři rezervu cca 10 liber.

  • Nenechávejte postavu před konverzí s přeplněným inventářem (žádné nebo jen málo volného místa v inventáři). Nové předměty a mince by mohly postavě vypadnout na zem.

  • V případě, že se místo v dotvoření postavy ocitnete jen na Prvotním kameni, popojděte kousek s postavou. Záchytná pojistka postavu teleportuje do kam má. Pokud by to nepomohlo tak se vraťte do kruhu kde se postava objevila. Tento jev může nastat jen v případě, že se nalogujete přesně v okamžiku kdy na logovacím místě stojí jiná postava. Když nepomůže nic kontaktujte DM s prosbou o manuální přehození (nepravděpodobné).

  • Když vám nebude něco jasné, tak se podívejte do Nápovědy. Naleznete ji po použití předmětu/featu "Pokročilé ovládání postavy". Totéž platí pokud nebudete vědět jak co dělat. Teprve že odpověď nenajdete v nápovědě, tak se ptejte na fóru.

  • Nesnažte se, byť v dobré víře, zkoušet obcházet systémy. PLACOS je již aktivní a odchytil by vás. Jak jsem slíbil před časem, až do detailního odladění jsou ovšem vypnuty veškeré důsledky PLACOSu. Tj. jak negativní tak pozitivní. Co je zapnuté je hlídání, hodnocení, upozorňování a odesílání hlášek, ale provádění akcí důsledků je vypojeno (bonusy/postihy).

  • Z odbornosti (featu/runy) "Pokročilé ovládání postavy" se stal velmi důležitý nástroj pro vaši postavu. Prostudujte jeho rozšířené možnosti.

Časté dotazy

  • Je třeba relevelovat postavu jako při startu Equilibrie 2?
    Ne není. Zatím není. Relevel bude třeba až při spuštění EQ3 Fáze 3.

  • Je třeba instalovat beta patch NWN 1.69 nebo CEP3?
    Ne. Nemusíte instalovat nic.

  • Je třeba nějak aktivovat nové možnosti postavy?
    Ne. Veškeré nové možnosti postavy se aktivují automaticky.

  • Musím vyndat předměty z perzistentních trezorů?
    Pokud máte trezory s individuálním přístupem (v pronajímacích domech a bytech, v soukromých obydlích, v bankách trezory v samostatných zamknutých místnostech) tak ne. Jedině kde je třeba vyndat předměty z trezoru jsou veřejné trezory v bankách, které se ruší. Tj. ty v místnosti kam může vejít kdokoliv.

  • Zůstane mi po přechodu platit můj pronájem bytu?
    Ano zůstane. Jak klíč tak záznam v databázi je konvertován a platí nadále. Netýká se krátkodobých pronájmů (pokoje v hostincích).

  • Můžu se odlogovat v lokaci dotvoření postavy?
    Můžete, systém pozná kde jste byli naposled a že postava nebyla dotvořena zcela a při příštím nalogování vás znovu odešle do dotvoření postavy.

  • Jak poznám které šaty jsou do tepla a které do zimy?
    Kompletní odpověď je i v Nápovědě. Jednoduše tak, že na ně použijete předmět/feat Koule stavu (Zjištění stavu). Nebo si je můžete obléci a použít předmět/feat "Pokročilé ovládání postavy" - sekce Informace o postavě.

  • Nejde jíst jídlo a pít nápoje! Co s tím?
    Na 99% je to proto, protože jídlo a nápoje nejsou zaplaceny. Dokud za zboží nezaplatíte tak prostě použít nejde. Až za něj zaplatíte tak se "zplnohodnotní" a jíst a pít půjde.

Překvapení


Jako překvapení byly spuštěny zcela nové stránky Equilibrie. Zatím běží na jiném hostingu nežli fórum (což je i výhoda). Dostanete se na ně prostě zadáním adresy www.equilibrie.cz. A co je nového?
  • Nový hezčí fantasy design.

  • Nová interaktnivní i plakátová mapa od Balroga.

  • Množství nových informací jak o světě tak o dění v něm.

  • Jasnější pravidla a doporučení.

  • On-line status počtu hráčů ve hře.

  • Možnost uploadovat portrét postavy a jejich stahování.

  • Lepší slovníček pojmů.

  • Pantheon s úžasnými knihami od Libry.

  • A spousty dalších věcí a věciček...

14.2.2008

Start Equilbrie 3 fáze 1 se blíží!

P
o půl ročním vývoji se blíží start očkávané třetí verze Equilibrie, která by měla být do značné míry takovou změnou jako bylo uvedení první Equilibrie na českou NWN scénu. Zatím zbývá dokončit 4 poslední větší systémy, nastavit a upravit všechny lokace v modulu a provést testy.

Mezitím probíhají práce na zcela novém webu Equilibrie v novém graficky poutavějším kabátku s větším množstvím informací. Za čas je plánován přechod ze stávajícího fóra na nové značně vylepšené a plně integrované do stránek jenž přímo pro tyto účely bude vyvinuto jako vedlejší produkt paralelního projektu.

25.6.2007

Prohlášení 2

M
inulý týden byl týdnem zoufalství, zloby, hlouposti, arogance a sobectví, ale i týdnem uvědomnění, porozumnění, pochopení a naděje. Sami víte nejlépe k čemu všemu došlo od mého prohlášení o odstupu. Teď, se zhruba týdenní pauzou je tu prohlášení druhé.

Ačkoliv ten týden nebyl asi pro nikoho jednoduchý, ani pro mě, ani pro vás, hráče, tak myslím že byl potřeba a v budoucnu se ukáže jako svým způsobem přínos. Během toho týdne se ukázala spousta věcí. Například jak si kdo čeho cení, kdo je pro co ochoten něco málo obětovat a kdo není, kdo myslí především na sebe a kdo na ostatní, někteří si uvědomili jak to asi může vidět a možná i cítit "druhá" strana, a spousty dalších věcí... Dalo by se to shrnout příslovím, že teprve v nouzi poznáš charakter.

Já si například uvědomil, že jsem jednal svým způsobem tak trochu nefér vůči těm slušným hráčům - nechal jsem je v kruté nejistotě. Za to se vám, slušným hráčům, omlouvám. Polehčující okolností mi budiž, že jsem v tu chvíli byl zcela na dně a předchozí a další dny byly prakticky stejné. Vydržet se mnou v ten čas asi muselo být dost obtížné...

Ano, ač mě to stálo mnoho sil, tak jsem četl veškeré dění na fóru a pomalu si dělal z příspěvků a dění okolo obrázky o jednotlivých lidech. Budiž tímto dík všem kdo mi nabídli pomoc, nebo přímo pomohli ať již návštěvou, přímou podporou, psaním, radou nebo jinak...

Minulý týden jsem zavažoval velké množství variant co dál. Od naprostého ukončení a přejití na soukromý zaheslovaný malý server na platformě NWN2, přes vývoj vlastní platformy, pokračování projektu Equilibrie i jeho předání někomu jinému či jeho ukončení bez náhrady a mnohé další... Nutno podotknout, že ve stavu v jakém jsem se nacházel má rozhodnutí silně ovlivňovalo dění zde na fóru. Proto jsem konečné rozhodnutí odložil na čas, kdy vřava dostatečně utichne a já se trochu vzpamatuji. Stalo se. Budiž dík mé dobré Víle, že mi tolik pomohla.

Ze všech uvažovaných variant jsem vybral následující: Equilibrie pod mým vedením dále pokračuje.

Hodně mi v rozhodování pomohli sami hráči, zjistil jsem že je stále dostatek těch, kteří ocení námahu a vložené investice a dokáží přijmout jak to co se jim líbí a je pro ně výhodné tak i tu trochu co se jim líbit tolik nemusí a nemusí být až tak příjemné. Budiž jim dík.

Ovšem vzhledem k událostem posledních měsíců a týdnů jsem se rozhodl přijmout opatření, která jsem kdysi před rokem a víc automaticky odmítl s poukázáním na vyspělou kulturnost hráčů. Mýlil jsem se. Přijímám proto množství opatření, jejich jediným cílem je zabezpečit plynulý a bezproblémový chod světa a jeho další vývoj. Jiné důvody pro jejich zavedení nejsou i když nepochybuji, že někteří je jistě "najdou" a všem patřičně nahlas "odhalí".
  • Je zavedeno několik nových pravidel o chování na fóru.
  • S okamžitou platností se zavádí hierarchická struktura práv a to jak pro tým Equilibrie, tak i pro hráče.
  • V týmu Equilibrie bylo provedeno několik změn a další se plánují.
  • Několik hráčů je za své chování zařazeno do skupiny Potížistů.
  • V nejbližší době bude probíhat jmenovité neveřejné oslovení vybraných slušných hráčů s nabídkou vstupu do skupiny Rádců.
Doufám, že ti, kterým se Equilibrie, její tým či jeho členové, způsob vedení či systémy světa nelíbí, nebo nevyhovují, nalezli útočiště na jiném, pro ně dozajista více vyhovujícím serveru. Přeji jim hodně štěstí.

Na závěr mi dovolte jednu paralelu jenž mě nedávno napadla. Myslím, že je docela příhodná, i když se dozajista najdou tací, co ji začnou po kouscích cupovat že tohle neodpovídá protože tohle a onohle, takže je to celé někde mimo a o ničem... Pokud chcete tak následující vsuvku prostě přeskočte. Já cítil potřebu ji napsat.

Vztah mezi hráčem a světem na kterém hraje je něco jako partnerský vztah. Když někoho máte rádi a jste do něj zamilovaní tak nejprve nevidíte, nebo spíše odmítáte vidět chyby toho druhého. Nebo to co není chyba, ale vám osobně nesedne. To je normální a říká se tomu zamilovanost. V našem případě okouzlení světem.

Pak přijde prohlédnutí a střízlivější fáze - hodnocení. Teď záleží na tom jestli toho druhého skutečně máte rádí. Rádi natolik, že vám to co na něm nesedene bude jedno, že ty "špatné" drobnosti prostě přehlídnete a partnera akceptujete takového jaký je. S tím co na něm milujete i s tím co vám příliš nevyhovuje. Přestanete vzhlížet ke svému ideálu dokonalosti a budete akceptovat toho druhého i když víte že on tím ideálem není a nikdy nebude. Pak je to láska.

Může se i ukázat, že dříve přehlížené vám nevyhovující vlastnosti, zvyky či rysy povahy budou pro vás natolik odrazující, že se prostě s partnerem v klidu rozejdete. I to je normální vývoj. Ovšem to nejhorší pro vztah co můžete udělat je snažit se toho druhého předělat tak, aby ty jeho pro vás "špatné" rysy byly nahrazeny jinými, vhodnějšími - snažit se partnera předělat ku obrazu svého ideálu. Můžete argumentovat tím, že je to pro dobro vztahu a toho druhého, ale to věci jen zhoršuje. Taková snaha nakonec stejně skončí rozpadem vztahu. Jenže hodně bolestivým rozpadem a ukončením, nezřídkakdy s nenávistí k tomu druhému na obou stranách. A myslím, že přesně tohle se stalo na Equilibrii...

Kéž by tohle vedlo k zamyšlení nad minulou i současnou situací u všech, kteří měli dostatek trpělivosti a dočetli až sem...

Labir (podpis)

16.6.2007

Odstoupení

P
rohlašuji, že s okamžitou platností stahuji a ukončuji na dobu neurčitou a neohraničenou své veškeré aktivity z projektu Equilibrie. Jedná se zejména o:
  • Zastavení vývoje modulu, lokací a systémů
  • Zastavení vývoje craftu
  • Zastavení úprav lokací i vzhledem k hráčským autoquestům (tohle je mi líto nejvíc..)
  • Zastavení opravy chyb modulu
  • Zastavení provozování DM činnosti
  • Zastavení činnosti správy serveru
  • Zastavení herní činnosti
  • Zastavení správy stránek Equilibrie
  • Zastavení odpovídání na fóru Equilibrie
  • Zastavení řešení problémů
  • PM zprávy jsou u mě automaticky mazány
Důvody mého rozhodnutí:

Vskutku nemám zapotřebí, aby každý můj čin či update nebo úprava modulu, jenž jsou vždy z mé strany promyšleny vzhledem ke všem důsledkům a směřují k vyvážení modulu či jeho obohacení, byl nekonstruktivně kritizován a byla mi opakovaně a soustavně skupinou hráčů přisuzována veskrze negativní motivace a to přes moje prohlášení a snahy o vysvětlení ač bych toto vysvětlení vůbec podávat nemusel.

Mrzí mě, že to skončilo takhle, ale uvedená situace ve mě ničí veškerou motivaci a snahu, jakož i moje psychické zdraví. Být označen defacto od hostů na mém světě za zkorumpovaného a schválně nechápajícího a to i přes mé deklarované cíle o porozumnění a snahu o korektnost zejména v rozdělování výhod či zásluh mezi postavy mě bytostně uráží.

Obětoval jsem pro Equilibrii neskutečné množství času a úsilí jakož i nemalé finanční prostředky (přes 60.000,-) aby jste vy, hráči ale i já, měli kde hrát a aby svět byl co nejdokonalejší kulisou pro co nejhezčí hru. Zpočátku kdy nadšení hráčů bylo velké byla situace mnohem lepší a i přes extrémní vypětí při odladění byla pro mě práce na Equilibrii potěšením.

Následovalo několik dalších období a jak se zdá někteří hráči si na servis jim podávaný zvykli jako na samozřejmost. Další pak zjistili, že reálie již tak dost volného světa přesně neodpovídají jejich představám, ať již co do sociálních postojů NPC komunit, nastavení obtížnosti, nebo odlišnosti od reality či zastoupení zla/dobra. V okamžiku, kdy jsem odmítl dle těchto jejich představ změnit svět a to do všech důsledků často velmi závažných, nastal problém. Tento stav posléze přerostl do současného stavu kdy se mi zdá, že někteří hráči cokoliv co udělám či prezentuji berou jako "Labir proti všem" a přisuzují mi velmi špatné důvody mého jednání. Podobně u několika dalších DM.

Equilibrie je jako moje dítě, mám ji rád jak jen mohu. Ale naprostá ztráta důvěry ve mě a v mé důvody správy, vývoje a změn modulu mě tak nedává jinou možnost nežli se stáhnout z projektu Equilibrie. Děkuji všem slušným a spolehlivým hráčům za jejich hru, rady i podporu.

Z úcty k těm slušným hráčům budu i nadále provozovat server s automaticky běžícím světem.

Labir (podpis)

4.5.2007

Větší update stránek

S
tránky byly rozšířeny o množství informací a ilustrací a drobně přepracovány po grafické stránce. Nyní jsou stránky přehlednější s větším množstvím informací.

30.4.2007

Update stránek

E
quilibrie úspěšně zvládla přechod na nový výkonný server čímž zcela zmizely lagy, přechod na novou verzi modulu i na nové rozšířené systémy a nastavení. Byl proveden update stránek, zejména pak části Equilibrie nabízí, jenž nyní odráží aktuální stav modulu.

27.3.2007

Výměna serveru a start Equilibrie 2.0 (Rozšíření)

D
Dne 31.3.2007 bude od zhruba 9:30 do 11:00 hod odstaven server Equilibrie pro veškerý provoz. V tu dobu bude probíhat výměna za nový výkonnější server. Po výměně serveru bude nastartována Equilibrie 2.0 (Rozšíření). Veškeré postavy a údaje v databázích budou zachovány.

Předpokládaná doba instalace se v případě potíží může změnit.

20.2.2007

4. setkání hráčů Equilibrie i jiných sfér

V
  sobotu 10.3. večer v Praze oslavíme 1. narozeniny Equilibrie. Jako na každé setkání hráčů Equilibrie i jiných sfér jsou zváni nejen hráči světa Equilibrijského, ale kdokoli, kdo má o RP zájem. Labir se tentorkát nechal slyšet, že pro každého účastníka oslavy bude připraven jakýsi kulatý, placatý a dozajista magický artefakt.

Bližší informace na fóru.

17.11.2006

3. setkání hráčů Equilibrie i jiných sfér

V
  sobotu 16.12. večer se v Praze uskuteční již 3. setkání hráčů Equilibrie i jiných sfér, tentorkáte s podtitulem vánoční . Jako vždy jsou zváni nejen hráči světa Equilibrijského, ale i jakýchkoli RP světů jiných. Pokud vám Role Playing a fantasie něco říká, neváhejte a přijďte mezi nás. O historky ze světa Equilibrie určitě nebude nouze. Diskuze nad pravidly a herními systémy budou možná ještě barvitější, než obvykle - rozšíření Equilibrie se blíží. Určitě přijdou Mocnosti a Ježíšek (hádanka pro všímavé), od kterého ovšem žádné dárky nečekejte. A nebude chybět ani vyhlášení volby postav roku.

Bližší informace na fóru.

14.11.2006

Na Equilibrii proběhl poslední velký update před Rozšířením:

  • Piráti na Ostrově vyvrženců vzali vládu nad ostrovem pevně do rukou a tak na tomto místě zavládl teror a nevolnictví.
  • V Mithalliru byl dostavěn chrám Solara a nové cvičiště.
  • Nově jsou v prodeji magické barvy, které po rozetření na zem vytvoří předem daný obrazec, jako například pentagram, vyvolávací runy nebo černé ornamenty...
  • Dodáno do hry několik desítek artefaktů - starých a mocných zbraní a věcí, které se mohou s malou pravděpodobností objevit jako součást těžko přístupných pokladů.
  • Doplněny další nové nemoci
  • Zvýšeny mzdy v systému práce. Přechod na vyšší taxy bude proveden automaticky.
  • Doplněny horké nápoje se schopností léčit nachlazení. Nápoje jsou ale méně účinné a tak jich bude pravděpodobně nutné vypít vícero. Nápoje po zakoupení chladnou a ztrácí svou léčivou moc, ale i zcela po vychladnutí si zachovají nutriční obsah a obsah vody.
  • Doplněny Onyxovi místní speciality a pochutiny. Každé město či víska se nyní může pochlubit třemi místními specialitami. Celkem 30 nových jídel a pochoutek od restovaných škorpiónů přes přejeté slepice až po opečenou slaninu a medový koláč.
  • Upraveno a přestavěno několik lokací.
  • Množství drobných změn a vylepšení.

11.10.2006

Vylepšení

Z
a posledních několik týdnů přibylo na Equilibrii opět několik zajímavých vylepšení:
  • Kouzla na postavách nyní mohou zinterferovat a vyprchat. Toto vnáší pro mágy a kleriky doposud opomíjený faktor nejistoty.
  • Zcela nově řešený systém nemocí. Nemocí je více a jsou méně snadno rozpoznatelné. Nemoci se mohou vyvíjet a přecházet jedna do druhé (např. neléčená slabší forma do silnější). Dostupné obsáhlé IC info, medikamenty a modlitby. Na své si tak přijdou i postavy ranhojičů a kněžích. Zároveň systém nemocí byl propojen i se systémem sběru/dolování a tak dlouhodobou nepřeržitou činností sběru dolování může postava chytit nemoc či úraz. Nově lze nemoci přetrpět (pokud je postava přežije) a lze mít kolik chcete nemocí najednou ne jen jako doposud jednu.
  • Byl upraven systém NPC spawnu. Nepřítelské NPC spawnované tímto systémem by se tak neměly zničeho nic spawnout v blízkosti hráčských postav jakmile nějaká postava vejde do lokace či na rozhranní dne a noci.
  • Mágové získali tzv. magiometry, které dokáží měřit potenciál magického pole na předmětech, postavách, NPC nebo jen tak v prostoru na magických místech. Výstupem magiometru je číselná hodnota v telfech (viz. IC informace o dvou větvích teorie magického pole) jejíž přesnost záleží na schopnostech mága.

1.9.2006

Equilibrie přešla na patch 1.68.8099

U
  této příležitosti bylo zprovozněno několik vylepšení a to zejména přemístitelné sudy s pivem a systém viditelných plášťů.

29.8.2006

Vylepšení

Z
a posledních několik týdnů přibylo na Equilibrii opět množství vylepšení a to jak pro RP hru tak i pro zvýšení možností hry:
  • Spánek byl prodloužen až na 4 min, což umožňuje zahrát i zlé sny postavy a v přírodě navozuje nutnost hlídek.
  • Lze zakoupit stany, které ač mají velkou váhu, tak je lze pod širým nebem mimo města postavit a vytvořit tak dočasný tábor s možností odpočinku ve stanu. Stany se liší maximálním počtem použití - tedy počtem cyklů rozbalení/sbalení.
  • Nová možnost posílení útočných kouzel pro mágy za peníze. Pomocí tzv. magionů lze za zlato posílit útočná kouzla. Mág tak může za jistou vytvořit skutečně mocné a silné kouzlo, ovšem pozor - každé takové kouzlo jej vyčerpá a po velmi silném kouzlu bude potřebovat pomoc ostatních, neboť si musí co nejrychleji odpočinout jinak riskuje smrt vyčerpáním. Systém je stále sledován a dolaďován aby nedošlo k přesílení mágů a zaklínačů.
  • Snížena účinnost nealkoholických nápojů, lahve s pramenitou vodou jsou zrušeny zcela. Na vyvážení je naopak markantně posílena kapacita a účinnost čutor, naplnitelných lahví a soudků na vodu. Každá nová postava nově obdrží malý hrneček na pití z kašen, pramenů a fontán.

17.8.2006

Chystá se sraz!

V
  pátek 1.9. odpoledne a večer se v Praze uskuteční "2. setkání hráčů Equilibrie i jiných sfér". Stejně jako posledně jsou zváni nejen hráči světa Equilibrijského, ale i jakýchkoli světů jiných - NWN, DnD, DrD, planeta Země...

Jednoduše, pokud vám Role Playing a fantasie něco říká, neváhejte a přijďte mezi nás. O historky ze světa Equilibrie určitě nebude nouze a o věčné diskuze nad pravidly a herními systémy také ne.

Bližší informace na fóru.

13.8.2006

Vylepšení

V
  Equilibrii přibyly opět další lokace dotvářející krajinu okolo města Tirianu. Také je možné nově obětovat bohům předměty či zlato v mnoha roztroušených svatyních a obětních místech a doufat v příznivý pohled vyvoleného boha.

Druidé a hraničáři nově mají možnost ovládaná lesní zvířata převádět i mezi lokacemi, ale při každém takovémto přechodu je jistá pravděpodobnost, že se zvíře splaší a vrátí se zpět do svého teritoria. Druidé a hraničáři tak mohou využívat pomoci lesní zvěře, ale pouze nepříliš daleko od lesa.

8.8.2006

Update

Z
de na stránkách zprovozněna nová sekce Portréty s nabídkou vytvoření ukátních portrétů Vašich postav ve hře. Pokud také umíte kreslit portréty a chcete se zde taktéž prezentovat a zviditelnit, kontaktujte Labira.

29.6.2006

Update

Z
de na stránkách zprovozněna nová sekce Equilibrie nabízí s přehledným seznamem hlavních vylepšení a zajímavostí Equilibrie. Zde také lze nalézt náhledy nájemních bytů a domů.

28.6.2006

Vylepšení

V
  poslední době proběhlo několik větších updatů modulu. Co nového přinesly?
  • Světelné iluze je nyní možné nastavit pomocí Knihy světel, stačí prostě jen vybrat barvu.
  • Všechna ohniště lze nyní zapálit i pěti různými ohnivými kouzly.
  • Při opakovaném rychlém pití lektvarů léčení a lektvarů Vyleč kritická zranění je nyní možnost, že se postavě udělá zle od žaludku (příliš koncentrovaný lektvar) a bude na chvíli vyžazena jako nemohoucí z boje. Postupem času se pravděpodobnost žaludečních křečí po vypití lektvaru snižuje. Pití jednotlivých časově oddělených lektvarů je tak bezpečné. Kopnout do sebe dva nebo tři lektvary léčení prakticky najednou je skoro jistota žaludečních křečí. Při CvC soubojích tak už nyní tolik nezáleží na tom kolik má kdo lektvarů léčení.
  • Zprovozněn systém mzdy. Postavy jsoucí ve službách nějakého NPC uskupení (stráže, univerzita atd...) tak mohou svou činností ve spolku vydělávat. Jednou za čas si postava dojde za určeným výplatním NPC a tam si vybere svou výplatu. Variabilita při nastavení pracovního poměru je dosti veliká.
  • Zprovozněn kompletní systém pronájmu bytů a domků. Postava tak může dlouhodobě mít pronajatý dům či byt. K dispozici 37 bytů a domů rozlišených podle kvality, ceny, místa, vybavení, přítomnosti perzistentní truhly a rozlohy. Při dlouhodobém pronájmu je možné IC cestou změnit vybavení domu či bytu.
  • DM zperzistentnění lokace se nyní vztahuje i na NPC. Při obnově lokace za startu modulu jsou zperzistentněná NPC automaticky přidána mezi spawn. DM tak má možnost nejen trvale zasáhnout do světa rozmístěním nových objektů, ale i jeho obyvatel, zvířat a bestií.
  • Nové funkční uspávací lektvary pro přimíchání do jídel nebo nápojů.
  • V Hobitíně nyní vykupují lesní plody a maso. Půlorci nově vykupují maso a kožešiny.

19.6.2006

Vylepšení

P
oslední dobou se pilně pracuje na Rozšíření Equilibrie jenž přinese jízdní koně, unikátní craft a spousty dalších dosud nevídaných věcí a systémů, ale to nebrání pozvolnému vylepšování světa. Nově je například možnost zapisovat si svoje poznámky nebo rovnou celé knihy přímo ve hře.

18.6.2006

Update

CV
tyři screenshoty ze soudu, jež se konal v Mithalliru, naleznete v galerii.

26.5.2006

Update

N
a Equilibrii byl spuštěn systém NPC hlášek. Pokud tedy vám bude např. bandita vyhrožovat smrtí či skřeti si mezi sebou povídat tak to nemusí být DM.

V současné době je i v platnosti zajímavá nabídka - váš vlastní obraz na Equilibrii. Více informací na fóru.

17.5.2006

1. setkání hráčů Equilibrie i jiných sfér

V
  pátek 16.6. večer se v Praze uskuteční "1. setkání hráčů Equilibrie i jiných sfér". Zváni jsou všichni hráči Neverwinter Nights i jiných internetových nebo klasických "papírových" Role Playing světů. Pokud vám Role Playing něco říká, nebo se o něm chcete něco dozvědět, přijďte, vyslechněte vyprávění historek ze hry a zúčastněte se diskuzí o pravidlech.

Bližší informace na fóru.

3.5.2006

Vylepšení

V
ybíráme z novinek v Equilibrii:
  • Nová kniha světel značně rozšiřující možnosti kouzla Světlo.
  • Dynamický spawn pastí - nikdy si nebudete moci být předem jistí kde jsou pasti teď a jaké...
  • Sbíratelné vrhací sekerky, jakmile se trefíte do bestie, tak ji v mrtvolce bestie i naleznete.
  • Otevírání truhel a některé činnosti sběru/dolování nyní přilákávají pozornost případných bestií okolo.
  • Systém automatického přejmenovávání bestií - např. už nepotkáte koboldy válečníky, kleriky a zvědy, ale jen koboldy - vzhledově i vlastnostmi různé NPC se jmenují z hlediska hráče shodně jen rodovým jménem (kostlivec, zombie, mumie, kobold, lesní skřet, obr, ještěřan atd..). DM samozřejmě vidí v paletě původní rozlišující názvy.

29.4.2006

Equilibrie přešla na patch 1.67.8093

P
ro připojení je tak nutné mít aktualizovanou i domácí verzi NWN. Podrobné informace, odkazy a co nový patch přináší a jak si případně zachovat možnost hrát i na serverech, které s přechodem na 1.67 zatím otálí naleznete na našem fóru.

27.4.2006

Equilibrie přešla na patch 1.67.8093

P
roběhlo sčítání lokací modulu. Equilibrie zase pěkně přibrala:

Exteriéry 118 lokací
Interiéry 70 lokací
Dungeony 79 lokací
Speciální lokace 12 lokací
Celkem 279 lokací

Celkový počet interiérů a různých pater dungeonů a samostatných jeskyní je mnohem vyšší. Z důvodu úspory počtu lokací (systémové omezení) jsou malé dungeony a interiéry seskupovány po vícero na lokaci.

25.4.2006

Update

V
  galerii přibyly nové screenshoty z rytířského turnaje v Tirianu roku 1104.

24.4.2006

Update

V
ybíráme z novinek v modulu:
  • Pokusně zprovozněn systém detekce vodních ploch. V hluboké vodě je navíc postava či NPC zpomalena. Bestie mají různou náchylnost k vodě - některé se vody štítí, jiné půjdou jen do mělké vody, jiné i do hluboké a jiné vodu ignorují.
  • Nové střelecké terče počítající skóre, můžete tak uspořádat i turnaj na vlastní pěst (velké královské trunaje samozřejmě budou).
  • Množství nových luxusních předmětů od sladkostí všeho druhu přes luxusní pití až po dámská líčidla a soupravy na úpravu vousů.
  • Předměty "orčí magie". Praštíte lebkou o zem, zlomíte kost, dupnete na krysí zub...a něco se stane.

19.4.2006

Update

H
ipsy nafotila moc pěkné screenshoty. Byly přidány do galerie. Díky.

15.4.2006

Vylepšení

O
pět jeden kousek Rozšíření dokončen. Nově jsou v modulu lokace Obtočných hor a vrchů, jakožto i dokončení Měsíčního lesa a Kopečků. Množství nových nebezpečných bestií a ras obývá nové lokace. Jeskyněmi a malými dungeony se to jen hemží. A nejen síla bestií číhá na odvážlivce v labyrintech, ale i logické hádanky a rébusy za jejichž vyřešení kyne zajímavá odměna...

8.4.2006

Vylepšení

D
alší kousek Desky z plánovaného Rozšíření byl sprovozněn. Nově jsou obě království na Desce spojena i po souši - lze tak bez použití lodí přejít z Železné říše to Tirínského království a naopak. Cesta je ovšem daleká a nebezpečná.

Zajímavost: nejdelší přímá cesta na Desce je tímto prodloužena na 41 lokací.

3.4.2006

Vylepšení

N
a Equilibrii byl sprovozněn další kousek Desky - severní lesík, Kopečky s ruinami Sovího hrádku, skřetí jeskyně a především Hobitín a okolí. Také je sprovozněno několik dalších systémů a vychytávek. Příkladem může být komunikace mezi bestiemi zabraňující vylákávání po jednom, úročené účty v bankách a umístitelné svíčky a svícny. Další balík lokací je na cestě.

21.3.2006

Vylepšení

V
  modulu je opět několik novinek. Mezi nejzajímavější patří možnost zakopávat předměty a těla mrtvých postav s možností jejich pozdějšího vykopání. To přináší zajímavé možnosti nejen pro DM při tvorbě questů, ale i pro hráče při běžné hře či při tvoření "hráčských" questů. Navíc když nepotřebnou věc zakopete místo pohození na zem, tak ulevíte serveru.

Dalším zajímavým systémem je TIS - Transition Information System. Do jisté míry odstraňuje nemožnost zjistit situaci za OOC přechodem mezi lokacemi. Stačí se postavit u přechodu a za chvilku rozhlížení hráč postavy získá obecnou a nekonkrétní informaci o situaci v okolí druhé strany přechodu.

13.3.2006

Vylepšení

A
ktuální verze modulu 0.60.56. Druidé nově získali možnost tišit lesní zvěř. Ovšem také získají postihy pokud na sobě mají něco kovového a pokud zabijí lesní zvíře. Viz. Důležité - Novinky a změny.

7.3.2006

Vylepšení

A
ktuální verze modulu 0.56.46. Sběr a dolování se zdájí být funkční a odladěné. Zůstává poslední (snad) velká chyba s útočícími zvířaty. Aktuální stav modulu a změny naleznete na fóru v sekci Důležité - Novinky a změny.

28.2.2006

Vylepšení

A
ktuální verze modulu 0.53.30. Frekvence objevování chyb se zpomaluje, zůstávají jen dvě větší - nepublikovaný sběr/dolování (chýlí se ke konci integrace) a problém s útočnou zvěří. Aktuální stav modulu a změny naleznete na fóru v sekci Důležité - Novinky a změny. Doporučujeme sledovat.

21.2.2006

Vylepšení

A
ktuální verze modulu 0.52.15. Spousty chyb opraveny, spousty se objevily. Nicméně pomalu, ale jistě se spěje k výsledku. Aktuální změny v modulu najdete na fóru v sekci Důležité - Novinky a změny. Doporučujeme sledovat.

19.2.2006

Vylepšení

E
quilibrie běží a má dětské nemoci. To se dalo čekat a počítali jsme s tím. Mějte chvilku trpělivost, postupně se vše odladí. Základní chyby by snad měly být opraveny. Chystá se zpomalení durability (opotřebení) a to 3x a zpomalení hladu a žízně a to 2x.

17.2.2006

JEDEME !!!

D
nes byla Equilibrie oficiálně spuštěna. Stalo se tak na párty v klubu Saigon.

14.2.2006

Server umístěn na páteř!

S
erver byl umístěn do hostingového centra na páteřní síť. Otestován a nakonfigurován. S dobrým připojením by se ping měl pohybovat mezi 14-25 při nevytíženém serveru.

13.2.2006

Postup prací

V
  modulu přibyla jedna maličká vychytávka, konkrétně lahvička čistého lihu, kterým můžete "cinknout" potravinu či nápoj.

10.2.2006

Jak je veliká Equilibrie?



Exteriéry 79 lokací
Interiéry 78 lokací
Dungeony 57 lokací
Speciální lokace 11 lokací
Celkem 225 lokací

Skutečný počet interiérů je vzhledem k sjednocování různých interiérů do stejných lokací (technická nutnost) mnohem vyšší. Odhadem se pohybuje okolo 130-150 interiérů a pater různých objektů.

9.2.2006

Postup prací

P
ro podporu věřících v nejrůznější bohy je na Equilibrii možné nově zakoupit modlitební knížky. Taková knížka obsahuje mnoho krátkých, středních i delších modliteb, které pokud jsou celé v klidu odříkány, tak mohou boha přimět k tomu, že postavě udělí nějaký ten dočasný bonus. Knížky jsou použít jen jednou denně a při meditaci se bonus vytrácí.

7.2.2006

Postup prací

O
bjednán a potvrzen profesionální serverhosting. Přidělen box na server i IP adresa. V pondělí či úterý proběhne instalace serveru.

6.2.2006

Stav modulu



Exteriéry 112%
Interiéry 100%
Dungeony 110%
NPC Tirínské království 100%
NPC Železná říše 100%
NPC Ostrov vyvrženců 100%
NPC Druhá strana 100%
Rohovory 100%
Systémové věci 100% (systém magických akumulátorů přenesen do rozšíření, navíc přidány z rozšíření jedy)
Doprava 100%
Obchody 100%
Spawn 85%
Dodělávky 95%

Zbývá dodělat:
  • Sjednotit modul a propojit přechody, lodní linky a teleporty (Labirův základní modul + Onyxovi nové lokace)
  • Otestovat kouzla a jedy pro aplikaci do modulu z vývojového modulu
  • Rozmístit prameny a místa kde lze nabrat vodu v Železné říši
  • Některé doplňky nových systémů v Železné říši
  • Revidovat a zeštíhlit haky
  • Nastavit spawn
  • Nastavit loot (dát věci do loot-based řídících truhel)
  • Nastavit poklady (dát věci do treasure-based řídících truhel)
  • Upravit skripty pro generování pokladů/lootu pro generování i zlata
  • Zprovoznit hratelné bardské nástroje v2.0 v modulu
  • Dopsat knihy do knihoven
  • Modlitební knížky
  • Otestovat řádně Prvotní kámen (vstup do světa)

30.1.2006

Postup prací

V
  současné době jsou naplno práce s novými kouzly a úpravou těch stávajících. Onyx pokračuje v dokončování Železné říše a jejím rozšíření o další venkovní lokace, kterých máme zatím méně než Alhambrie.

25.1.2006

Postup prací

V
  modulu dokončeny a otestovány všechny lodní linky. Tímto je systém dopravy plně hotov. Server pěkně přede, včera na něm byl poprvé spuštěn modul. Čas se krátí, ale myslím, že do 17.2. stihneme spustitelnou verzi.

25.1.2006

Stav modulu



Exteriéry 100%
Interiéry 100%
Dungeony 90%
NPC Tirínské království 100%
NPC Železná říše 85%
NPC Ostrov vyvrženců 100%
NPC Druhá strana 100%
Rohovory 85%
Systémové věci 85%
Doprava 100%
Obchody 100%
Spawn 0%
Dodělávky 0%

25.1.2006

Postup prací

D
okončeny všechny lokace a NPC v Tirínském království, na Druhé straně a na Ostrově vyvrženců. Zbývá cca 1x dungeon a několik NPC v Železné říši.

23.1.2006

Máme server!

obrázek
S
estavěný, nainstalovaný, zahořený a otestovaný. Zbývá nainstalovat NWN server a může běžet nějaký čas na testy u mě doma.

Labir (podpis)

23.1.2006

Postup prací

A
ktuální stav vývoje, co je ještě třeba udělat:
  • 4 interiéry Ostrova vyhnanců +NPC
    • Vězení pirátů
    • Krčma +patro
    • Vetešnictví
    • Chrám
  • Spawn
  • Nová kouzla +úpravy kouzel +koncentrátory magie
  • Úpravy některých povolání
  • Natažení lodních linek
  • Propojení systému zranění a nemocí se světem (úpravy některých bestií a lokací)
  • Finální úprava haků (doplnění portrétů, odstranění duplicitních portrétů, oprava některých tilesetů, doplnění hudebních skladeb,...)
  • Několik dungeonů a interiérů v Železné říši +NPC
Od posledně přibylo:
  • Tirínské království a Druhá strana dokončeny!
  • 4 velké lokace Druhé strany
  • 2 interiéry Druhé strany
  • 2 lokace Ostrova vyhnanců
  • Nové věcičky, doplnitelné čutory, atd...
  • 4 nové zcela unikátní bestie (bludomor, bludodráp, bludoflex a bludopole)
  • Zkontrolovány všechny obchody
  • Opraveny drobné chybky v systémech

20.1.2006

Postup prací

D
orazily komponenty na server, až na paměti. Kingston DDR 512 MB 400 MHz CL 2.5 byly vyprodané. Očekáváme je tak někdy v pondělí či v úterý.

19.1.2006

Postup prací

D
oplněny čutory, které lze naplnit z víc jak 30 pramínků, kašen a fontán. Objednán server!

18.1.2006

Postup prací

V
  modulu je již přes 210 lokací. Vzhledem k tomu, že interiéry jsou z důvodu úspory lokací sdružovány po vícero na jednu lokaci (např. 3 obchody +patro na jedné lokaci), tak je skutečný počet lokací a interiérů odhadován na 300!

Ještě asi 20 lokací zbývá do kompletace první fáze.

12.1.2006

Postup prací

A
ktuální stav vývoje, co je ještě třeba udělat:
  • 1 interiér v Tirianu +7x NPC
  • 4 lokace Druhé strany
  • 2 interiéry Druhé strany
  • 2 lokace Ostrova vyhnanců
  • 5 interiérů Ostrova vyhnanců +NPC
  • Spawn
  • Nová kouzla +úpravy kouzel +koncentrátory magie
  • Úpravy některých povolání
  • Několik dungeonů a interiérů v Železné říši +NPC
Od posledně přibylo:
  • Hotovy všechny dungeony mimo Tirian
  • Hotovo kopletně město Amfiberai
  • Královské město Tirian hotovo z 98%, zbývají interiéry +NPC:
    • 1x Patro magické univerzity
    Již hotovo:
    • 2x Patro magické univerzity
    • 1x 1.patro paláce
    • 1x 2.patro paláce
    • 1x Palácové patro pro soužící
    • 1x Kasárna +zbrojnice
    • 1x Vězení
    • 1x Nevěstinec +patro
    • 1x Taverna +patro
    • 1x Alchymista
    • 1x Švec
    • 1x Hospoda +patro +sklep
    • 1x Skladiště
    • 1x Řezník
    • 1x Krejčí
    • 1x Apatyka, dentistika a špitál +patro
    • 1x Platnéř
    • 1x Zbrojíř
    • 1x Banka +podzemní trezory +patro s kancelářemi
    • 1x Pošta
    • 1x Chrám
    • 1x Bardský dům +patro
    • 1x Vetešník
    • 1x Lovecké potřeby
    • 1x Zbrojnice
    • 1x Zlodějský krámek
    • 4x Hradební chodby
    • 5x Stoky
  • 1x Sférální vězení na Prvotním kameni (lokace pro provinilce)
  • Přepracovány NPC
  • Doplněno množství předmětů (klenoty, šaty, boty, kouzelné bardské nástroje, lektvary, lékárny, RP lektvary...)
  • Opraveny a rozšířeny možnosti některých skriptů

3.1.2006

Postup prací

V
  modulu dokončeno kompletně elfí lesní město Amfiberai. Na webu doplněna nová várka screenshotů.

29.12.2005

Postup prací

D
okončeny poslední úpravy na všech ne-městských exteriérech Tirínské strany.

27.12.2005

Postup prací

N
a Tirínské straně Desky jsou dokončeny všechny dungeony. Sláva, zbývají jen interiéry a NPC měst do dokončení Tirínského království.

23.12.2005

Postup prací

N
a webu byly doplněny kapitoly 6 a 7 v sekci Jak hrát RP.

23.12.2005

Postup prací

S
oučasný stav modulu, zbývá dokončit:
  • 8 lokací dungeonů v Tirínském království
  • 10 interiérů v Amfiberai +NPC
  • 5 lokací dungeonu v Tirianu
  • 20 interiérů v Tirianu +NPC
  • 5 lokací Druhé strany
  • 2 interiéry Druhé strany
  • 4 lokace Ostrova vyhnanců
  • 5 interiérů Ostrova vyhnanců +NPC
  • Spawn
  • Asi 30 itemů
  • Asi 30 typů bestií
  • Nová kouzla +úpravy kouzel +koncentrátory magie
  • Úpravy některých povolání
  • Několik dungeonů a interiérů v Železné říši +NPC
Od posledního výpisu přibylo:
  • 7 interiérů +NPC
  • 22 lokací dungeonů
  • 11 zcela dokončených lokací
  • Několik zajímavých skriptíků
  • Rozšíření haků
  • Systém zperzistentnění

23.12.2005

Postup prací

V
  modulu byl dokončen systém zperzistentnění / odperzistentnění lokace pro DM. O co jde? Určitě se vám už někdy stalo, že si nějaké DM vyhrálo a postavilo pěknou scénu z placeablů (např. svatební hostina) a po pádu serveru je všechno pryč. To řeší zperzistentnění lokace - DM postaví scénu a provede zperzistentnění, pak po restartu serveru se placeably obět objeví na svých místech tak jak je DM postavil. Pokud DM provede odperzistentnění, tak se placeably už neobjeví.

Navíc to dává DM dosud nevídanou možnost trvale zasáhnout do světa bez nutnosti editovat modul! Samozřejmě se bude vždy jednat o malé zásahy, ale i tak je to velmi silný nástroj (např. zatarasení průchodu či dveří, přidání lavičky, vytvoření tábora nebo ohniště...).

Zátěž na server při uložení cca 300 placeablů je jen 150 ms (0.15 sec)!

19.12.2005

Postup prací

P
řidána reklama na (X)zone.cz. Pakliže zakoupíte hru Neverwinter Nights (a nejen ji) v tomto obchodě po kliknutí na tuto reklamu, tak přispíváte i zhruba 5% z ceny hry na provoz Equilibrie.

19.12.2005

Postup prací

E
quilibrie získala díky Ježurovi moc pěkné fórum. V současné době je již funkční a pěkně se plní prvními příspěvky.

19.12.2005

Postup prací

V
  modulu se podařilo zprovoznit dosud nemožnou věc - na některých postelích je možné spát. A to i ve větším počtu než v jednom. Taktéž na nich jde stát, sedět, ležet ve 3 polohách (na zádech, na břiše a na boku) a vlastně všechno... Bohůmžel se to týká jen některých tilesetových postelí (těch co jsou součástí pozadí interiéru), takže placeablové postele tak nefungují a principielně ani fungovat nemohou. Ale i tak je to zajímavé zpestření.

16.12.2005

Postup prací

E
quilibrie vstupuje do posledního stádia vývoje. V současné době je stav modulu zhruba 80% k alfa testu. Vzhledem k tomu, že se modul testuje a ladí průběžně při tvorbě tak se očekává, že neveřejný alfa test bude krátký. Zbývá dokončit:
  • Asi 50% interiérů a dungeonů.
  • NPC postavy asi do 60% lokací.
  • Asi 30% bestií do palety.
  • Asi 20% věcí do palety.
  • Upravit a dodat nová kouzla.
Mimo modul zbývá dokončit:
  • Některé části webu.
  • Objednat výkonný server.
  • Získat profi-hosting na páteřní síti.
  • Nakreslit mapu.
  • Sepsat některé reálie.