Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: World Builder, Dungeon Master, Dungeon Servant

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 8. 2012 22.46
Bydliště: Brno

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Marek » 16. 2. 2019 10.14

Krásný den.
Tak jsem se prolouskal příspěvky a velice pěkně to vyjádřil George. Ještě si vzpomínám když jsem přišel na desku poprvé. Kdyby nebilo několika postav (hráčů) určitě bych to brzy vzdal a hrál něco jiného. Jenom díky jejich "nakopnutí" jsem na desce zůstal a jsem tomu rád.
Domnívám se, že návrhy pro nové hráče nejsou špatné a přimlouval bych se za ně. Nebo alespoň ze možnost jít z Prvotního kamene do Mamonína. Zde má noví hráč možnost se potkat s dalšími hráči. Za to patří dík jak samotným hráčům tak i Alquistovi.
A mám možná hloupý dotaz. Protože nevím co všechno lze a nelze v systému udělat, ale nešlo by nějak "rozlišit" nového hráče od nové postavy zkušeného hráče?
Markus Brunus, trochu "blázen", který chce pomáhat a občas na to doplatí

Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 425
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Van » 16. 2. 2019 13.11

Pěkné, Georgi.
Možná by ty hromadné expy šli udělat jako utilitka, kterou by DM zapínalo na nějaké velké akce (soud, turnaj, divadlo), čímž by se to korigovalo.

zdech
Příspěvky: 976
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech » 16. 2. 2019 21.19

Výdělek systémovou těžbou - Návodné hlášky u NPC by pravděpodobně byly ku pomoci. Osobně bych jimi nesměřoval na konkrétní místa ale obecně zmínil existenci zdroje ("koupím i divoký víno, popíná se to různě po srázech, stačí se rozhlídnout", "o polodrahokámky je vždycky zájem, stačí vzít starou pánev a najít klidnější zátočinu řeky") a nechat hráče ať hledá. Zároveň ale taky zkrátit interval hledání (rozšířit okruh?), pokud se v tom neskrývá nějaká zátěž pro server tak na 1/min (1/30 sec?).

Orčí/Lidské (rychlé/střední) XP - Nemám zkušenost s tím, jak rychle ty křivky padají. Jejich atraktivitu by mohlo zvednout už pouhé protažení "rozumně dostupné" úrovně. Nástřelem 16. (4x Útok pro válečníky) a 20-22. Nejdebatovatelnější je na tom ono "rozumně dostupné".

Víc XP pro skupiny - Když, tak spíš uvažovat v procentech, ať z toho těží zelenáči víc než veteráni.
Serbitar Draga - Služebník Říše

Woxa
Příspěvky: 3718
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Woxa » 16. 2. 2019 23.36

U těch zdrojů je právě problém, že hodně lidí nechápe, jak to má jako fungovat.
Takže souhlasím s tím, že je lepší systém ve stylu "Hele, tady je zdroj, takže se zamysli, jak ho vytěžíš".
Není potřeba dělat to u každého zdroje, ale u pár základních. Jakmile na to hráč přijde u jednoho, už si poradí všude.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai

Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 456
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Brambor » 17. 2. 2019 8.49

Hledání zdrojů s kratším čekacím intervalem rozhodně dobrý nápad. I starší hráč se u toho někdy zapotí...
Zdechu, u těch zrychlených expů je (IMHO) jejich smyslem to, že není možné s nimi dosáhnout epicu, ale určitě by bylo fajn jim třeba navýšit minutovou částku.

Edit: George napsal moc pěkné shrnutí.
Bandor syn Traktorův
"4.13. Hráč nesmí zneužít nepřítomnosti DM ve hře. Veškeré akce postavy musí být v souladu s prostředím, zejména s očekávatelnou reakcí všech NPC … Takový čin bez přítomnosti DM je zneužitím systému a porušením pravidel. Sporné situace vyhodnotí vždy DM..."

zdech
Příspěvky: 976
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech » 17. 2. 2019 13.17

Osobně si nemyslím, že by Rychlý/Střední tok XP nebyl využívaný proto, že to tiká pomalu. Střed začíná na (skoro?) dvojnásobku Pomalého. Neatraktivitu bych proto viděl v "předčasném zastropení".
U Rychlého se dá účinně argumentovat vhodností pro epizodní postavy. Střední/Výchozí nastavení by mohlo (už ze svého názvu) zapadat někam mezi (což je v případě matinelů 15-30 oněch 22).

Pokud vadí, že narazím do zdi, rychlejší přiblížení moc nepomůže,
Serbitar Draga - Služebník Říše

Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 425
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Van » 17. 2. 2019 14.18

Hlavně tu pak jsou případy, že někdo už tu chvíli hraje, ale vezme si ty střední. Pak se postava uchytí a je potřeba jít za týmem dlouze si stěžovat, až se změní XP a dává to nefér výhodu, že si někdo odlvlí prvních 17 lvlů výhodněji a pak přejde na pomalé. Takže by bylo záhodno lidem opravdu jasně uvést, jak vysoko s jakými XP mohou dojít. Dokonce by nebylo na škodu mít na úpravu XP samostatnou bednu v EXTRAS sekci s vysvětleními :bigwink:

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1893
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od George » 17. 2. 2019 15.02

Van píše:
16. 2. 2019 13.11
Možná by ty hromadné expy šli udělat jako utilitka, kterou by DM zapínalo na nějaké velké akce (soud, turnaj, divadlo), čímž by se to korigovalo.
Nemyslím, že je to třeba, či snad prospěšné. Není důvod, proč by skupinka 6 hráčů neměla mít bonusové expy i bez DM. Hra jako hra, stále je to motivace pro hráče, aby se sdružovali. A pokud to bude dobře nastavené, není možné (realisticky) to zneužít.
zdech píše:Víc XP pro skupiny - Když, tak spíš uvažovat v procentech, ať z toho těží zelenáči víc než veteráni.
Rozhodně, konstantní bonus by byl katastrofa.
zdech píše:Výdělek systémovou těžbou - Návodné hlášky u NPC by pravděpodobně byly ku pomoci. Osobně bych jimi nesměřoval na konkrétní místa ale obecně zmínil existenci zdroje ("koupím i divoký víno, popíná se to různě po srázech, stačí se rozhlídnout", "o polodrahokámky je vždycky zájem, stačí vzít starou pánev a najít klidnější zátočinu řeky") a nechat hráče ať hledá. Zároveň ale taky zkrátit interval hledání (rozšířit okruh?), pokud se v tom neskrývá nějaká zátěž pro server tak na 1/min (1/30 sec?).
Jak píše Woxa. Pro příchozího hráče, který ani nechápe, jak ten systém funguje, natož, že ho hledat někde pod pokročilým ovládáním postavy... atd. Nemá představu o hojnosti, vzhledu apod. těžebních míst, je pouhé oznámení, že taková místa existují, prostě málo. Jsou to věci, které nám jsou samozřejmé, tím, že hrajeme tak dlouho, máme to zažité a případně je známe z dřívějších dob. Ale jak se bude příchozí hráč rozhlížet po srázech a hledat víno? Pokud zná NWN, bude hledat použitelné umístitelné. Pokud NWN nezná, tak si ani nechci domýšlet. Ty řekneš "popíná se různě po srázech" a hned víš, co se tím myslí. Jenže mě z hlavy napadá 1! sráz, kde to platí a zbytek desky je holý (resp. teď zpětně mě napadl ještě jeden, oba dost schované na to, abych je mohl hledat několik dní (ten jeden i déle)). Když vím, jak to vypadá a jak to použít, když už to najdu, není to problém. Ale chudák nováček netuší, že má hledat statický umístitelný s nějakým konkrétním vzhledem. Srázů na desce je hromada a kdybych je snad limitoval na srázy mořské, což řečeno nebylo, tak to stále dělá celou cestu Mamonín-Mithallir (tedy ten jeden zdroj na dané polovině Desky).
Podobně bych mohl rozebrat onen příklad s rýžováním, ale hádám, že jsem to vysvětlil dost názorně.

Proto si myslím, že je třeba opravdu řici, kde co a jak - bez hádanek. Ale mluvím opravdu o pár nejzákladnějších surovinách, které pomůžou nové postavě přežít a které my všichni (co se pohybujeme na fóru) považujeme za uplnou samozřejmost, že je známe. Jen, aby se daná postava mohla odpíchnout.

Co se týče zkracování intervalu mezi hledáními, byl bych pro. Nyní je to tak dlouhé, že to doslova limituje výtěžnost některých surovin, protože je třeba čekat na hledání. V opačném případě bych ocenil, kdyby byly zdroje lépe identifikovatelné. Obzvláště v případě hub je poměr validních surovinových zdrojů a fakeů extrémní. Ale chápu, že to by byl velkej problém změnit. A koneckonců, nemyslím, si, že je to zas tak zásadní problém.
zdech píše:Orčí/Lidské (rychlé/střední) XP - Nemám zkušenost s tím, jak rychle ty křivky padají. Jejich atraktivitu by mohlo zvednout už pouhé protažení "rozumně dostupné" úrovně. Nástřelem 16. (4x Útok pro válečníky) a 20-22. Nejdebatovatelnější je na tom ono "rozumně dostupné".
15. Lvl je, na kterém se jak elfí, tak lidské, tak orčí expy setkají. Jakýkoliv elf na 16. lvlu, čistě teoreticky řečeno, jej dosáhl rychleji, než člověk nebo ork na 16. lvlu. A patnáctého levelu dosáhli stejně rychle. Nižších levelů dosáhne rychleji ork i člověk, ale ten rozdíl není nikdy (lvl 1-15) tak markantní, jak je hned po nabytí 15. lvlu a snaze dostat se na 16.
zdech píše:Pokud vadí, že narazím do zdi, rychlejší přiblížení moc nepomůže
Jde o to, že protažením dostupné úrovně akorát říkáme, že elfí expy jsou nejlepší a všichni by je měli mít - prostě tím smažeme rozdíly. Já souhlasím s tím, že vadí, že narazím do zdi. Mě to vadí nesnesitelně a jsem schopnej se kvůli tomu chovat neekonomicky. Ale ne každej je jako já a i já bych mockrát ocenil a využil toho, když by ty ostatní expy dávaly alespoň matematicky (ekonomicky) smysl. Neměl bych vůbec problém s tím, že stropy zůstanou stejné, avšak půlorci nebudou mít 32xp/min, ale třeba 64xp/min. Obdobně u lidí. Dvojnásobek je asi extrém. Střílím od boku, chtělo by to dát do tabulky a podívat se na to trošku exaktněji. Ale zkrátka opravdový bonus, který půjde pocítit - za cenu toho, že obětujeme maximální možný level. Nutno podotknout, že by pak bylo potřeba vyřešit problém s děděním expů mezi postavama.
PS: elfí, lidské, půlorčí je jen krycí jméno pro rychlé, střední a pomalé. Nemyslím tím, že by se to mělo limitovat na rasy.
Shae Nessima - She doesn't talk about keeping it real, it's understood she actually will. She's a bitch, she's a lover, she's a child, she's a mother, she's a sinner, she's a saint, she does not feel ashamed, she's your hell, she's your dream, she's a tease, she's a goddess on her knees, she's an angel undercover, she's a lot to handle, she's a hell of a scandal, she's a drama queen, she's the best damn thing that your eyes have ever seen.

zdech
Příspěvky: 976
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech » 17. 2. 2019 17.30

Van píše:
17. 2. 2019 14.18
Hlavně tu pak jsou případy, že někdo už tu chvíli hraje, ale vezme si ty střední. Pak se postava uchytí a je potřeba jít za týmem dlouze si stěžovat, až se změní XP a dává to nefér výhodu, že si někdo odlvlí prvních 17 lvlů výhodněji a pak přejde na pomalé. Takže by bylo záhodno lidem opravdu jasně uvést, jak vysoko s jakými XP mohou dojít. Dokonce by nebylo na škodu mít na úpravu XP samostatnou bednu v EXTRAS sekci s vysvětleními :bigwink:
Tak to jsem rád, že jsem se pod strop prochcípal bez kličkování a můžu tak rozhazovat úvahy bez obviňování. Co nejpřesnější popisek by rozhodně bodl.
George píše:
17. 2. 2019 15.02
15. Lvl je, na kterém se jak elfí, tak lidské, tak orčí expy setkají. Jakýkoliv elf na 16. lvlu, čistě teoreticky řečeno, jej dosáhl rychleji, než člověk nebo ork na 16. lvlu. A patnáctého levelu dosáhli stejně rychle. Nižších levelů dosáhne rychleji ork i člověk, ale ten rozdíl není nikdy (lvl 1-15) tak markantní, jak je hned po nabytí 15. lvlu a snaze dostat se na 16.

Jde o to, že protažením dostupné úrovně akorát říkáme, že elfí expy jsou nejlepší a všichni by je měli mít - prostě tím smažeme rozdíly...
Díky za čísla.

Já si nemyslím, že lze rozporovat výhodnost systému pomocí něhož lze dosáhnout 75% dostupného "majetku" rychleji než s alternativami. Nárůstem potřebných zkušeností mezi úrovněmi se to sice "vylepší" na 50% (15 lvl rychleji, 15 pomaleji/vůbec), ale úvaha (povrchní, uznávám) mě vede k tomu, že střední/pomalé (někdejší člověk/elf) by se klidně mohly ČASOVĚ setkávat okolo poloviny max. XP (tzn. v okolí 20. lvl).

Když zalistuju zpátky, přání "rychleji dosáhnout 10+" vedlo k úvaze vylepšit to dlouhodobě nejefektivnější. Přitom by bylo účinnější zmírnit omezení na již existujícím. Kdysi kdesi Dx (tuším Olymar) zmínil, že by bylo dobré urychlit začátek a zpomalit střed. Což je doslova Střední tok XP, jen kdyby po něm někdo i sáhl.
Serbitar Draga - Služebník Říše

Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1142
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Akruo » 11. 4. 2019 14.01

Braenn píše:
15. 2. 2019 18.46

To se Balrogu týká i tebe s podobným argumentem, že se pak najde někdo, kdo toho využije. Ano, najde. Zmínil jsi Asar a kokosáka, díky kterým musel Labir upravovat sílu potvor, a že by se to dělo i teď. Ale to je přesně vylévání vaničky i s dítětem, protože on NEMUSEL, ba přímo neměl. Někdo, jeden člověk, nebo menšina, dělá něco lépe, nikoli špatně, ale řekněme nechtěně, jinak než jiní, a proto to zhoršíme VŠEM? Asar zabíjí bodnýma stingery, dáme stingerům imunitu na bodáním, ať si ostatní střelci trhnou. Asar sbírá ze stingerů drahokamy, sebereme stingerům drahokamy, ať si trhne zbytek serveru. Nyrtisáci si hodili na harm u wywerny 20, tak posílíme wywernu tak, že bude smrtící na dalších 10 let pro všechny. Co to má za logiku, tenhle přístup? Všichni budou bití za to, že jeden hráč je jiný než ostatní? Naprosto nechápu, proč to někomu vadí, když je tu pořád zmiňováno, že nezáleží na lvl, ale na společnosti, charakteru, kvalitní hře atd., což se lootem čehokoli nezíská.
:clapping: :thumbsup:
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©

Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní

Odpovědět