Lov a chování zvířat

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 286
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Lov a chování zvířat

Příspěvek od pipinzjablickova » 9. 1. 2019 6.15

Napadlo mě udělat lov zvířat o něco zajímavější. V reálu zvěř spoléhá na útěk nebo na to, že si myslí, že jí lovec kvůli ochrannému zbarvení (které se v průběhu roku mění) nevidí. Není problém v lese pozorovat např. srnu z pár metrů, kdy bude na vás nehybně jen koukat a myslet si, že jí nevidíte. V případě vysoké trávy ani nemluvě prostě zalehne.

Co dát některým lovným zvířatům skrývání? Stopování již máme, takže zkušený lovec pozná, že tam někde zvěř je :smile:

Pak tu jsou i jiný zvířata. Například sovy kvůli svému peří nejsou za letu slyšet + ochranné zbarvení. Vidět divokou sovu v přírodě není žádná sranda. Většinou na sebe upozorní zbytky potravy pod hnízdem.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg

Jesper
Příspěvky: 629
Registrován: 17. 12. 2008 15.30
Kontaktovat uživatele:

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od Jesper » 9. 1. 2019 8.56

Problem je, ze hide v nwn neni podminen blizkosti a vzdalenosti, to znamena, ze se ti muze v pohode stat, ze uprostred cesty narazis na neviditelnou srnu, ktera ti cestu bude blokovat. A nebo - pokud ke skillu skryvani nepridas tichy pohyb, zvirata se ti budou ukazovat jako pruhledna.

Nerikam, ze to nejde, jen by se to podle me udelat sofistikovaneji nez ciste pres systemovy hide. To by moc verne imho nepusobilo.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5072
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od The_Balrog » 9. 1. 2019 9.36

Nejrealističtější by asi byla varianta, kdy bude zvěř při vstupu do lokace všechna v hidu a pokud se postava přiblíží už moc blízko, zvíře se odhidne a začne utíkat. (Už teď zvířata od postav utíkají a působí to docela hezky.)

Taky se mi úplně nelíbí zasekávání o neviditelná zvířata - třeba u žab a hadů bych to proto nedělal. Ale u té divoké, co se skrývá a utíká, by to nejspíš bylo dobré. :)

jen teda by bylo fajn, kdyby stopování pomáhalo při tom hledání zvířat v hidu; k čemu ti je vědět, že tu někde žije jelen, když ho nikdy nenajdeš... :D (Ale to asi nejde.)
acc. westgard, postava Alkaran aep Ellena | Silmelinde (stačí mi říci a já ji lognu)

Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 1533
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od Ogar » 9. 1. 2019 9.43

Přemýšlel jsem nad tím a má to něco do sebe, ale pak napsal i Jesper svou myšlenku a ta má taky něco do sebe. Mě osobně by asi víc vyhovovalo, kdyby ta zvěř, jakmile by uviděla PC, tak intenzivně a ihned utíkala a udržovala si dlouhý odstup (v současné chvíli té zvěři docela dlouho trvá, než začne zdrhat...). PC by pak bylo nucené používat Skrývání a Tichý pohyb + taktizovat, využít pasti třeba, nahnat zvěř a hlavně použít luk/kuš a ne, že přijde s mečem k jelenovi a podřízne ho jak chovné prase...

Woxa
Příspěvky: 3756
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od Woxa » 9. 1. 2019 10.19

Na první pohled dobrá myšlenka, ale v praxi by to znamenalo, že nejlepšími lovci budou postavy s TS a Invisem :)
Stopování ve formě jaké je na EQ je dost sporný nástroj a navíc přístupný pouze hraničářům.

Klidně, ať zvěř používá Hide + Silent move, ale ty skilly bych jí nijak výrazně neboostil. Pak má každý celkem dobrou šanci, že je spotne (a nebude se např hidařům stávat, že budou neustále narážet do skryté zvěře - která je také nevidí a tudíž neodhidne a neutíká).
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai

Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 1743
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od Niko » 9. 1. 2019 10.41

Obyčejná zvěř se hidovat nebude, v nastavení světa už jsou zvířata, která se hidují a bylo by zvláštní, kdyby se k nim najednou přidali jeleni, laňky, divočáci atd.

Dohodli jsme se s Ogarem, že zkusíme vymyslet uvěřitelnější chování obyčejných zvířat vůči lidem, tak aby k jelenovi nepřišla postava v těžké zbroji a nerozsekla mu hlavu bastardem.

Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 286
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od pipinzjablickova » 9. 1. 2019 14.24

Ta opožděná reakce zvířete je v tom, že to má nejspíš na starosti onheartbeat, který se spouští každé kolo (cca co 7 sekund). Někde už jsem to sciptoval, aby to šlo hned. Jestli najdu, tak pošlu.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg

Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 286
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od pipinzjablickova » 9. 1. 2019 14.51

Nenašel jsem, ale myslím, že je to OnPerception. Jde tam jen o to udělat vhodnou podmínku.

object oPercep = GetLastPerceived();

if (GetIsPC(oPercep)) { //tady víc specifikovat podmínku třeba, aby zvěř nezdrhala před DM nebo podle uvážení před druidem, či někým kdo má //porozumění zvířatům
ActionSpeakString("vidim a zdrham"); //tady dát zdrhací script
}

Jestli bude zájem klidně script připravím podle specifikace, otestuju a předám.

Edit:
Jinak OnPerception řeší jestli NPC vidí někoho jiného tzn. že na pozadí již proběhli hody a byl brán potaz na kouzla
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg

Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 286
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od pipinzjablickova » 9. 1. 2019 17.13

I ten současný zdrhací script si zasluhuje revizi. Taky se stane, že zvíře čeká x kol. Třeba sebou jen cukne protože tam kam chce utíkat je překážka a čeká další kolo. Mám jeden stažený script, který byl původně použitý pro šmejdění žraloků, který bere v potaz i překážky, takže by se dal použít.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg

Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 286
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Lov a chování zvířat

Příspěvek od pipinzjablickova » 20. 1. 2019 21.53

Díky moc za přidání změn do hry :smile: Na první dojem je to lepší. Ještě budu zkoušet. :yes:
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg

Odpovědět