Crusader Kings II: Old Gods

Vše co přímo nesouvisí s hrou na Equilibrii

Moderátoři: World Builder, Dungeon Master, Dungeon Servant

Odpovědět
pipinzjablickova
Příspěvky: 51
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Crusader Kings II: Old Gods

Příspěvek od pipinzjablickova » 18. 11. 2018 10.41

Jestli má někdo rád strategie, tak tahle mi přijde dost vymakaná. Můžete si vybrat některého z vládců tehdejší evropy (nebo vytvořit vlastního) a dopracovat celou jeho dynastii daleko. Například od hraběte po císaře impéria. I když v případě hry od hraběte/náčelníka císaře dosáhnou spíš jeho potomci.

Osobně jsem si nejvíc užil hru za seveřany. Sama hra je plná zvratů a u seveřanů obzvlášť. Hned začátek začíná invazí velké seveřanské armády do Anglie, kdy se synové Ragnara Lodbroka chtějí pomstít. Začátek vypadá slibně, ale stabilnější katolíci to dokážou přes počáteční prohry lehce ustát a zapojit do "svaté války" všechny sousedy. Ani nevím co všechno se tam může stát, ale jedním ze zásadních faktorů je mít dost potomků, protože vaše postava může kdykoliv zemřít a hru pokračujete s dědicem hlavního titulu. Dokonce se mi jednou stalo, že manželka mojí postavy krále Švédska zdělila království Anglie :D. Potom co jsem tomu spiklenecky pomohl, protože neschopnýmu předchůdci z jejího rodu se sypalo království pod nohama a jiný nástupce než ona už nebyl.

Sice seriál, ale pro ilustraci:
https://www.youtube.com/watch?v=C9QwcOwhbGM
Nezdržuj se a žer! Žer dokud můžeš!

Sapal
Příspěvky: 9
Registrován: 14. 5. 2013 18.09

Re: Crusader Kings II: Old Gods

Příspěvek od Sapal » 8. 12. 2018 12.34

Pokud máš nástupnický systém nastaven na "Gavelkind" tak je hodně potomků cesta do pekel a nikdy nevytvoříš silnou říši, protože s tvojí smrtí se tvé državy budou neustále dělit mezi tvé potomky, kdy ty získáš jen hlavní titul a ostatní připadnou zbytku. Mít hodně potomků se pak vyplatí u "elective monarchy" pokud jsi dostatečně silný. Vybereš nejperspektivnějšího potomka a toho protlačíš jako jediného dědice, za kterého potom hraješ po své smrti. :)

Jinak nejakčnější a zároveň nejsnazší mi přijde hra za kočovné klany z DLC Horse Lords, u kterých ten systém funguje úplně odlišně.

pipinzjablickova
Příspěvky: 51
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Crusader Kings II: Old Gods

Příspěvek od pipinzjablickova » 8. 12. 2018 21.56

Jj hrál jsem s nástupnickým zákonem Gavelkind :-). Musím říct, že mi nějakou dobu trvalo si na tohle zvyknout. Hlavní postava musí mít vždy ten největší titul jinak při tomhle zákonu dojde k rozpadnutí říše. První dva mužské potomky jsem vždy nechával vychovávat svojí postavu, abych u toho co zdědí hlavní titul vyzdvihl/eliminoval vlastnosti podle představ (Zbytek ideálně spokojenost, ale kdyžtak si to pak vyříkají seveřani mezi sebou občanskou válkou). Hlavní državu, která se dědí s hlavním titulem jsem budoval jenom vojensky 1město 1chrám zbytek hrady (osobní družina vládce taky hodně pomohla). Nakonec jsem to dohrál do stavu kdy moje postava byla císařem Británie a králem Anglie, její příbuzní měli království Irska a Skotska, ale furt byli podemnou, protože jsem měl větší titul. Jenže pak seveřanský král Švédska obsadil všechny svatyně a vytvořil seveřanské reformované náboženství a já ho přijal taky. Po nějaký době jsem zjistil, že mě to reformovaný nebaví (výhody vikingů byli tamtam) i když hra k němu nabádá, že časem bez reformy mají pohani problémy s hlavními náboženstvími.
Nezdržuj se a žer! Žer dokud můžeš!

pipinzjablickova
Příspěvky: 51
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Crusader Kings II: Old Gods

Příspěvek od pipinzjablickova » 8. 12. 2018 22.10

Seveřani ani jiný zákon než Gavelkind myslím nemají. Autoritu koruny mají taky slabou, takže vazalové válčí často i mezi sebou.
Nezdržuj se a žer! Žer dokud můžeš!

Odpovědět