Rady - Komunikace hráčů s DM a WB

Co je potřeba vědět. Prosím čtěte.

Moderátoři: World Builder, Dungeon Master, Dungeon Servant

Zamčeno
labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Rady - Komunikace hráčů s DM a WB

Příspěvek od labir » 16. 8. 2006 10.40

Komunikace hráčů s DM

Vzhledem ke zvýšení přehlednosti fóra a lepší informovanost hráčstva vznikl tento topic. Přináší některé rady jak jednat a komunikovat s DM tak i sdružuje předchozí příspěvky týkající se tohoto tématu.
Naposledy upravil(a) labir dne 24. 8. 2007 20.37, celkem upraveno 4 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Kontaktování DM

Příspěvek od labir » 16. 8. 2006 10.52

Kontaktování DM

Detailní popis jak kontaktovat ve hře DM naleznete na stránkách Equilibrie. Zde shrňme jen některé základní body.

Při kritické chybě např. zaseknutí postavy, nefunkčnosti nějakého důležitého systému apod. kontaktujte DM zprávou do PJ (DM) kanálu. Tento kanál neslouží na kontaktování DM v případě IC záležitostí.

Pokud chcete kontaktovat DM ohledně IC záležitosti (např. zakázka pro řemeslníka), vždy se tak musí dít výhradně IC mluvou na vybraného obchodníka či řemeslníka do kanálu Družina (Party). Pokud je DM ve hře a má čas tak vás vyslyší. Pokud nemá čas a není naprosto zaneprázdněný, tak většinou vám zašle alespoň malou OOC zprávu typu //vyčkej nebo //mám quest. Poté nemá smysl urgovat žádosti, DM si je pamatuje a až bude mít čas tak se za vámi staví. Ovšem někdy to může trvat hodně dlouho. Detailní popis a příklady naleznete na stránkách Equilibrie.

Jakmile je již DM přítomný a jedná za NPC, dále již do kanálu Družina nemluvte! Jednak okolí poté nevidí vaši komunikaci pokud není s vámi v družině, druhak tak můžete rušit ostatní DM.

Podobně při DM questech - nejprve i činnosti interagující s okolím jenž vyžaduje DM přítomnost zašlete do normálního kanálu Mluva (Talk). DM při questech je většinou poblíž a reaguje. Teprve pokud se reakce nedostaví zašlete znovu popis činnosti do kanálu Družina.

Kanál Družina neslouží v žádném případě pro OOC komunikaci mezi hráči! Je dosti zmatečné když dva nebo více DM komunikují mezi sebou a zároveň s hráči při nějakém dobrodružství a najednou jim začne prostor zaplňovat komunikace hráčů z druhého konce světa jak si co dnes užili.

Vyvarujte se též mimo DM questy psaní činností do kanálu Družina pokud to není absolutně nutné. Zprávy typu "Prohlíží si místnost", "Ošetuje zranění" apod.. jen zbytečně zatěžují a ruší DM při jejich činnosti a tyto činnosti z 99% případů nevyžadují přítomnost DM jen hráčský cit pro hru a fantazii.

Díky za spolupráci.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 16. 8. 2006 10.53

Co lze objednat u DM a co ne

Na Equilibrii je možnost nechat si u příslušeného řemeslníka vyhotovit či upravit některé věci jako zbroje, šaty či zbraně. Něco ovšem možné není.

Nejprve je nutné pěkně IC kontaktovat vybraného řemeslníka či obchodníka. Pak je také třeba mít trpělivost - nevynucujte si pozornost DM, buďte trpěliví. I když víte, že je ve hře DM tak nemusí mít zrovna čas se věnovat právě vám. Může dělat quest, sledovat některé postavy, provádět testy systémů atd...

A co lze objednat za úpravy či nové věci? Obecně platí, že lze takovouto DM objednávkou objednat pouze variantu věci, která se běžně prodává (v dané oblasti). Nelze objednávat věci s bonusy, které nejsou běžně v prodeji.

Jedná se tak zejména o osobní úpravy vzhledů zbraní a zbrojí - kdo by nechtěl se vytasit s unikátním mečem nebo na míru šitými šaty které nikdo jiný nemá. Úpravy závisí i na lokalitě - u trpaslíků v Hag Hargol asi nikdo neupraví luk, ačkoliv v elfím městě Amfiberai to umí. Jinými slovy ačkoliv úprava možná je nemusí ji umět oslovený řemeslník.

U vyhotovení nové věci je možné požadovat vyšší či nižší kvalitu věci což se samozřejmě promítne do ceny. Nižší kvalita znamená, že se věc bude rychleji opotřebovávat a tak majitel vynaloží častěji prostředky na její opravu. U některých věcí nelze příliš měnit kvalitu (např. šlechtické šaty z pytloviny ušít nepůjdou).

Cena takovéto úpravy nebo nového vyhotovení věci je DM počítána vždy shodně pomocí speciálního DM nástoje. Výsledně se ale může lišit - např. trpaslík provede úpravu zbroje elfovi dráž než jinému trpaslíkovi. Dobrý RP hráč může získat slevu atd..

Co zejména nelze objednávat:
  • * Bonusy +2 a více u zbraní a zbrojí.
    * Bonusy +4 a více ke zranění (sekání, tupé, bodání podle typu zbraně)
    * Ostrost (keen)
    * Spěch (haste)
    * Imunity
    * Snížení zranění
    * Odolnosti
    * Vyhotovení z jiných než běžně dostupných materiálů (ne mithril, ne adamantium atd...)
    * Různě funkční věci (např. meč se schopností stahování zvěře)
    * Atd...
Jak dlouho úprava přibližně trvá:
  • * U jednodušších úprav typu změny vzhledu jedné části, odebrání kusu oblečení atd.. je možnost na počkání
    * U složitějších úprav jako změna vícero částí, kompletní přepracování atd... se může jednat na delší počkání nebo do druhého dne (in real) pokud má DM čas.
    * U složitějších a unikátních věcí i se změnou jejich popisku je minimum 1 real den.
Lepší věci jsou pouze za DM questy a mají proto velmi velkou cenu z hlediska postav.

Obrázek

Zjednodušená pravidla pro objednávání věcí přes DM:

Objednat lze jen a pouze to, co má stejné nebo horší vlastnosti jako věci jenž nabízí daný řemeslník. Objednávky jsou tak zejména o změnu vzhledu věci nikoliv o zisku speciálních a unikátních vlastností.

Výjimkou jsou dva případy - první, když se DM rozhodne ze své vůle dodat na objednávaný předmět nějakou drobnou vlastnost jako třeba odměnu pro hráče za jeho hru. Ale nefunguje to ta že si hráč o to řekne - pak to automaticky nedostane.

Druhá je pokud se jedná o zpracování surovin či věcí nalezených a získaných při DM questech (adamantium, murlochlův pancíř...atd..).
Naposledy upravil(a) labir dne 4. 9. 2006 12.50, celkem upraveno 4 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 16. 8. 2006 10.54

Úpravy vzhledu postavy

Po domluvě s DM lze změnit:
- vzhled postavy
- její portrét
- její popis

Pro změnu však samozřejmě musí být pádný IC důvod. Počítejte s tím, že tyto změny však budou vzácné a je nutno změnu kvalitně zahrát.

Příklad:
Trpaslík svým činem ztratí čest. Odejde do někam do lesa, aby byl sám. Vytáhne nůž a začne si uřezávat vousy i vlasy a přitom se modlit k Durminovi (použije kanál Družina): "*snaží si upižlat dýkou vousy i vlasy* Velký Durmine strážící naše sekyry, už víckrát k tobě nepromluvím. Dej mi sílu v hledání smrti, dej aby nebyla zbytečná, dej aby mě už nikdo ze sluje nikdy neviděl!" Potom může následovat dohoda třeba po ICQ a DM vymění postavě hlavu za hlavu holohlavého trpaslíka.

Do konce betatestu bude toto prováděno jen ve velmi vyjímečných případech (jsou důležitější věci na práci).
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 16. 8. 2006 10.56

Soukromá skrytá podfóra pro skupinky hráčů

Je možné zřídit skrytá uzavřená podfóra pro skupiny hráčů např. pro OOC domluvy na termínu společné hry, rady atd... Stačí aby DM viděli, že daná skupina skutečně IC ve hře existuje a nejedná se o krátkodobé uskupení.

Chcete-li takové podfórum nechat zřídit, kontaktujte mě.

Změny členů (přidání/ubrání) jsou potom možné na požádání uvnitř skrytého fóra. Jeden či několik z hráčů je ustanoven moderátorem takového fóra a je jeho povinností vést seznam členů jenž mají přístup na toto fórum.
Naposledy upravil(a) labir dne 2. 3. 2009 22.49, celkem upraveno 3 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 13. 9. 2006 13.40

Jak a k čemu používat komunikační kanály

Vzhledem k tomu, že mnoho hráčů, zejména nováčků, hledá údaje zejména na fóru, tak i zde připomeneme souhrnně jak a na co používat ve hře jednotlivé komunikační kanály.

Kanály lze přepínat kliknutím myší na malý obdélníček s názvem kanálu vlevo dole před vstupním polem pro zápis textu komunikace.

Metasekvenci lze uvést před vlastní zprávou a tak zaslat zprávu do požadovaného kanálu bez přepínání kanálu. Znaky <> označují měnitelnou část sekvence. Takže např. <account> ve výsledku znamená např. Labir. Detaily k těmto trikům naleznete v sekci Rady pro hru, problém s postupem na další level.

Obrázek

Mluva (Talk)

IC kanál - nejběžnější kanál. Vypisuje se bíle. Standardní mluvení postavy, je slyšet asi do okruhu 30 sáhů. Pro IC komunikaci mezi postavami se prakticky používá jen tento kanál a kanál Šepot.

Metasekvence: /tk

Obrázek

Šepot (Whisper)

IC kanál. Identický s kanálem Mluva, ale je slyšet jen do vzdálenosti asi 2 sáhů. Vypisuje se šedě. Pro IC komunikaci mezi postavami se prakticky používá jen tento kanál a kanál Šepot.

Metasekvence: /w

Obrázek

Družina (Party)

IC kanál. Kanál slouží zejména pro kontaktování DM v IC záležitostech (zavolání stráže, objednávka předmětu u řemeslníka, atd...). Postava mluví do tohoto kanálu pouze do okamžiku nežli se DM dostaví - pak přechází zpět do režimů Mluva nebo Šepot. Vypisuje se bíle.

Ve výjmečných případech lze použít i pro IC komunikaci, kdy např. průzkumník volá mezi lokacemi z nitra jeskyně na zbytek party venku, jenž je ve skutečnosti jen pár sáhů daleko, ale díky přechodu mezi lokacemi nedosažitelní pro kanál Mluva.

To co pošlete do kanálu Družina uvidí pouze členové jenž máte v družině a navíc všichni DM ať jsou kdekoliv. Tento kanál neslouží pro OOC komunikaci!

Metasekvence: /p

Obrázek

Řekni (Tell)

Primárně OOC kanál. To co pošlete do tohoto kanálu uvidí jen a pouze cílový hráč. Lze vybrat z okna Seznamu hráčů výběrem cílového hráče a kliknutím na ikonku "Řekni". Případně kliknutím na portrét postavy pokud je s vámi v družině. Vypisuje se zeleně.

Tento kanál lze případně použít ve výjmečných případech i pro IC komunikaci - příklady a použití naleznete na webu Equilibrie v sekci Jak hrát RP - kapitola 5.1.3. Režim Řekni.

Konkrétně ještě připomeňme, že volání OOC kanálem o IC pomoc jiné hráče je prohřešek. Detaily viz v seznamu katalogizovaných prohřešků. Něco jiného je pokud nováček si neví rady jako hráč v OOC záležitosti, například jak ovládat postavu atd...

Metasekvence: /p "<account příjemce>"

Obrázek

PJ kanál (DM channel)

Kanál slouží pouze pro kontaktování DM v OOC záležitostech jako jsou chyby, problémy technického rázu a podobně. To co odešlete do tohoto kanálu se vám nezobrazí, ale zprávu obdrží všichni DM ve hře. Vypisuje se tyrkysově.

Kanál neslouží pro kontaktování DM v IC záležitostech! Pakliže přesto hráč kontaktuje DM pomocí tohoto kanálu v IC záležitosti, tak je mu vysvětleno jak kontaktovat DM (či dán odkaz na fórum či na web).

Metasekvence: /dm

Obrázek

Křik (Shout)

Zakázaný kanál. Hráči jej nemohou používat. DM jej mohou používat pro vyhlášení globálních událostí jenž jsou vidět po celé Desce (např. vznik nové zářivé hvězdy na obloze).

Obrázek

Příklady použití

Modlitba o pomoc
Pokud se jedná o situaci kdy je třeba aby případné DM vědělo že se postava modlí, za co a ke komu tak je možné se modlit do kanálu družina. Zejména při DM questech, autoquestech nebo vypjatých situacích. Ó mocný a temný Hargude vyslyš prosbu nehodného služebníka a dej ať tomu elegantnímu bílému knězi upadne jeho hnáta se svatým symbolem!

Soukromé modlitby
Pokud se jedná o běžnou každodenní modlitbu tak je spíše vhodnější ji odříkat např. šeptem nebo i na klidném opuštěném místě nahlas - to je z hlediska DM mnohem "hodnotnější" - když DM uvidí takto se modlící postavu (zejména vícekrát v delším čase) bereme to jako fakt víry postavy. Přehnané modlení do družiny byť jen "aby DM věděli že se modlím k velkému zelenému Praseti" není vhodné a má spíše negativní důsledky. Představte si kdyby se takhle modlili všichni, pak můžeme kanál družina rovnou vypnout, a navíc už mají pomalu DM na kanál družina tik "ajeje zase někdo něco chce".

Poptávání se NPC
Používání tell kanálu pro hru ptaní se NPC vyžaduje do značné míry cit pro hru. Pokud se na to necítíte tak to raději nedělejte. Rozhodně toto nemá slouží jako IC RP výmluva pro tell. Tady je nejlepší se držet návodu na stránkách v sekci jak hrát RP:

Hráč čaroděje se např. zeptá strážného v bráně zdali neviděl procházet malou elfku v bílomodrých šatech. Zároveň tento dotaz v hvězdičkové notaci *ptá se strážného v městské bráně zdali neviděl procházet elfu v bílomodrých šatech* pošle i hráči elfky. Hráč elfky teď může přes režim Řekni zahrát za strážného podle svého uvážení - pokud před relativně krátkou dobou elfka toutéž branou prošla může zaslat hráči čaroděje něco na způsob *jo nějaká tudy šla asi před hodinou* nebo pokud usoudí, že si ji strážný nevšiml (např. čilý ruch PC i virtuálních NPC v bráně) nebo tam ani nebyla odpoví stejným způsobem ale negativně. Podobně pokud je třeba stráž trpaslík, který nemusí elfy ani vidět, tak může poslat hráči čaroděje něco jako *a to si jako myslej, že tu stojím abych vočumoval po nějakejch elfácích?*.

V takových případech není vhodné používat kanál Družina - DM není všudypřítomný a tak vůbec většinou netuší jak to vlastně bylo a jestli elfka tudy šla a nebo ne. Může si to zjistit tellem od hráče elfky, ale pak dělá jen zbytečně prostředníka, když tutéž situaci mohou vyřešit a zahrát sami zúčastnění hráči. Místo toho může pokračovat v questu nebo v oživování světa.

Souhrn
Ve všech případech platí, že kanál Družina je používán pouze pokud si přeji reakci DM. Pokud si ji nepřeji tak používám ostatní kanály.

Pochopitelně v rámci questů vás může DM požádat používat některý kanál preferenčně - nejčastěji družinu neboť chce zůstat v obraze a mezitím musí řešit něco s druhou částí party jinde.[/quote]
Naposledy upravil(a) labir dne 2. 3. 2009 23.10, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 13. 10. 2006 14.37

Volný pantheon

Na Equilibrii není striktně zavedený pantheon božstev. Jsou více známá, uznávaná a uctívaná božstva, božstva méně známá s málem uctívačů a i božstva jenž zapadla a ztratila své uctívače a tím i svou moc.

Hráč má na Equilibrii jedinečnou možnost vytvořit si vlastního boha dle vlastních představ a požadavků. Tento bůh ovšem musí splňovat nějaké minimum:

* Předně musí zapadat do světa. Nezapadající bohové jsou ti, kteří se odvolávají na principy či události, které nejsou na Equilibrii možné nebo zde nemají opodstatnění.

* Nesmí se jednat o boha uctívaného v reálném světě.

Je dobré také dodržet některé doporučení a rady pro tvorbu božstva:

* Před tvorbou božtva si přečtěte mechaniku jak funguje božská moc a jak je propojená s uctíváním božstva.

* Přečtěte si Bohové nejen v železné říši, teprve pokud zde nenajdete boha dle vašeho gusta (gusta vaší postavy) vytvořte jej.

* Božstvo detailně propracujte, jeho historii, podobu, motivace, přesvědčení, znak, metody a postupy, domény atd... a s profilem božstva kontaktujte některého WB. Pokud se nebude jednat o tajného boha bude jeho profil vystaven na fóru.

* Bohové na Equilibrii stojí zcela mimo koloběh života a smrti to je zajištěno Srdcem života.

V případě, že se váš bůh na Desce uchytí, získá dostatečný počet aktivních uctívačů, vejde do podvědomí a DM/WB obdrží od jeho tvůrce profil božstva je možné očekávat DM/WB podporu. Ať se bude jednat o NPC boha jenž se svým přivržencům může tu a tam zjevit, možnost stavby chrámu božstva apod...

V otázkách víry se tak Equilibrie dosti podobá reálnému světu - existují silní a známí bohové, ti minoritní i ti zapomenutí. Snad jen s jedním rozdílem - na Desce drtivá většina obyvatelstva věří v bohy podobně jako třeba v židle - prostě ví že jsou. Ovšem to jestli nějakého uctívají je jiná otázka...
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 9. 5. 2007 13.40

Hra s DM

DM (Dungeon Masteři, Páni jeskyně) mají na Equilibrii primárně za úkol oživovat svět pro hráče ať již prostým reagováním NPC či světa nebo pomocí DM questů. Je ovšem zcela nutné si uvědomit jednu věc - toto neznamená, že postava hráče musí vždy a za všech okolností zvítězit či hráč se bavit.

Equilibrie je HC RP svět což mimojiné znamená, že pokud postava provede řadu chyb ve svém úsudku či chování tak poté nese za své jednání zodpovědnost a následky. Při hře s DM je vždy řada možností jak zvítězit byť v některých vyhraněných situacích může být vítězstvím i přežití. Nejedná se o restriktní dopředu připravené scénáře, často pokud postavy přijdou s nápaditým řešením DM upraví celý quest aby jej mohly použít. A tato řešení mohou být i mimo "možnosti" enginu NWN.

Velmi častou chybou se kterou má potíže velká většina hráčů je naprostá absence pudu sebezáchovy jejich postav. Nedívejte se na svět sklem svého monitoru, ale očima své postavy. Pokud se postava rozhodne čelit na první pohled beznadějné či velmi riskantní situaci, tak s největší pravděpodobností na to doplatí. A v tu chvíli je zcela irelevantní, že se jedná o hráčskou postavu.

A proto smyslem tohoto doporučení je - nehrajte Equilibrii jako hru, ale nechejte své postavy žít svůj život se všemi radostmi i starostmi, s jejich silnými stránkami i s těmi slabými.

Pokud očekáváte, že DM mají podřídit běh světa i hru ostatních tak, abyste se jako hráči mohli jen bavit a vyhrávat a to za všech okolností, tak vězte že potom naleznete na Equilibrii jen množství systémů a na pohled "zlá" DM.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 13. 5. 2008 10.16

Objednávání předmětů u DM

Pro zefektivnění práce DM zkoušíme pokusně zavést režim v objednávání předmětů od DM.

Pakliže vaše postava potřebuje nějaký nestandardní předmět a přeje si jej objednat u řemeslníka hraného DM postupujte prosím následovně:

1. Ověřte si zda to co chcete je možné splnit.

2. Popřemýšlejte zda je tento chtěný předmět pro vaši postavu skutečně potřebný. Opakované a časté žádosti o různé předměty nebudou vyřizovány. Má se jednat o nadstandardní službu jenž nemá v žádném případě nahrazovat nabídku běžných IC obchodů. Optimální je např. 1-2 předměty na hráče za čtvrt reálného roku. Je přihlíženo ke hře hráče a k jeho významu pro svět, tj. jakási pozitivní diskriminace - když hrajete pěkně a vaše postava je přínosem pro svět můžete dostat výhody.

3. IC kontaktujte zvoleného obchodníka. Návod naleznete zde. Ne všichni obchodníci mohou být schopni dodat vámi požadované zboží. Pokud IC obchodník řekne že to neumí sehnat/vytvořit zkuste to u jiného a lepšího. Pokud se DM rozhodne vaší žádosti nevyhovět tak to oznámí OOC cestou abyste věděli na čem jste.

4. IC obchodníka kontaktujte vždy každé pondělí večer. Tento den je u DM vyhrazený pouze pro objednávky, v jiných dnech DM nemusí na žádosti reagovat a věnují se questům a jiným činnostem. Pokud to proto není absolutně nutné nekontaktujte IC obchodníka mimo tento termín. DM nemusí být v daném termínu ve hře (není to povinnost, DM nejsou placení) ale budeme se snažit tam většinou být. Tj. jinak řečeno - když je v pondělí večer DM ve hře tak vyřizuje objednávky. Výmluvy a důvody "neměl jsem v pondělí večer čas" nejsou brány v potaz, např. úřady také nepřizpůsobují otevírací dobu dle potřeb jednotlivců. Pokud nemáte čas v pondělí večer permanentně poproste IC jinou postavu ať objednávku vyřídí za vás.

5. U řemeslníka buďte trpěliví, chvíli může trvat než na vás dojde řada. Pokud to lze pošle vám DM OOC hlášku že je přítomen ať čekáte (případně i pořadové číslo), ale někdy to nelze (rozhovor, vypjatá situace apod..). Zkuste čekat alespoň 5 min.

6. Jednodušší úpravy změní DM na počkání přímo ve hře pokud to lze (vzhled šatů a zbraní). Složitější buď na počkání nebo do dalšího pondělka. Pokud je zakázka na delší dobu tak se stavte za řemeslníkem za reálný týden opět v pondělí večer.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 2. 3. 2009 23.06

Báze Equilibrie v3.0

Pokud si při objednávání předmětu u DM přejete jej sami navrhnout či vytvořit pak zde je možnost. Veškeré předměty použitelné v modulu Equilibrie musí být vyrobeny ve speciálním maličkém modulu, nazvaném Equilibire_Baze - Báze Equilibrie. Současná aktuální verze je 3.0. Předměty vyrobené v jakémkoliv jiném modulu nebudou funkční a nepůjde je do modulu Equilibrie importovat.

Báze je ke stažení zde (12.8 MB).

Báze obsahuje jednu lokaci pro zkoušení předmětů, většinu předmětů ze hry (jsou odebrány předměty příběhové, nastavovací a jiné předměty) a většinu placeablů ze hry (jsou odebrány ty se speciálním určením). Báze neobsahuje žádné dialogy, skripty, bestie, obchody, waypointy nebo triggery z Equilibrie.

Pokud neumíte pracovat s toolsetem NWN a chcete se to přesto alespoň v omezené formě naučit, sáhněte po některém z tutoriálů. Například:

http://www.neverwinter.cz/tichondrius/tutorial.htm
http://nwn.bioware.com/builders/
http://nwvault.ign.com/?dir=resources/tutorials

Během tvorby předmětu v bázi je nutné se držet několika pravidel:

* Předmět můžete vytvořit či editovat jen pokud máte otevřenou nějakou lokaci (v Bázi je jen jedna).

* Předmět vytvořte buď přímo pomocí průvodce vytvoření předmětu, nebo jako kopii předmětu již hotového (Uprav kopii). Nikdy přímo needitujte již hotový předmět! Vždy editujte jen jeho kopii.

* Parametr Kategorie předmětu (jeho zařazení v paletě) nastavte na 60 Vlastní - 03. Pokud jej nastavíte jinak nebo necháte nastavený tak jak byl (u kopie) tak DM/WB nemusí váš předmět nalézt a navíc nebude zřejmé, že se jedná o předmět pro vaše výhradní použití.

* Zejména u zbrojí a šatů si vytvořte kopii své hráčské postavy jako NPC a před odesláním předmětu DM jej vyzkoušejte přímo na ni, nebo přímo na své uložené hráčské postavě. Některé šaty se nemusí správně zobrazovat na některých rasách nebo pohlavích.

* Předmět exportujete pravým klikem na něm v paletě (ten seznam vpravo) a výběrem export. Vyexportovaný předmět zašlete domluvenému DM.

* DM/WB může dle svého uvážení váš předmět pozměnit jak uzná za vhodné. Zejména se toto týká vlastností předmětu. Dodržujte proto při tvorbě pravidla jaké vlastnosti může a jaké nemůže mít objednaný předmět.

Obrázek

Návod jak vytvořit v Bázi předmět jenž bude zcela bez problemů aplikovatelný do hry


Vzhledem k tomu, že našim DM začínají docházet hráči navržené a vytvořené předměty do hry, ale většina z nich je udělaná tak, že nejde prakticky bez rizika použít (snaží se při importu přepsat nějaký již existující předmět) tak je zde tento návod. Ve vlastním zájmu jej prosím dodržujte, poté bude pro DM import věcí do modulu jen technickou a rutinní otázkou a tím budou vaše postavy mít své předměty dřív.

1.
Nastartujte Aurora NWN Toolset.

2.
Otevřete modul equilibrie_baze_v30.

3.
V levém sloupci rozklikněte [+] u Oblasti. Dejte levý klik na názvu jediné objevivší se oblasti (lokace) Báze Equilibrie v3.0 a volbu prohlédnout oblast.

4.
Vyberte možnost Průvodce - Průvodce vytvořením předmětu.

5.
Vyberte si kategorii předmětu jaký chcete tvořit (např. Zbroj, Dlouhý meč atd...). Poznámka: šaty jsou pod zbrojemi.

6.
Pro zařazení vašeho předmětu si vyberte kategorii 60 Vlastní - 03.

7.
Název předmětu už při jeho tvorbě zadejte přesně podle následujících pokynů. Tento krok je pro kompatibilitu nejdůležitější.

Vytvořte si dvoupísmennou zkratku ze svého jména, která bude do jisté míry zpětně odvoditelná. Např. Labir - la, Onyx - ox, Ježura - jz, Ixtremist - ix atd...

Název předmětu vytvořte následovně: <vaše zkratka>_popis_predmetu

V tomto prvotním názvu je vše malými písmeny, mezery se nevyskytují a jsou nahrazeny znakem _ (podtržítko), nevyskytuje se ani diakritika. Takže kdybych dělal např. róbu nekromanta Blafuse tak bude její název vypadat takto: la_roba_blafuse

8.
Na posledním okně při tvorbě zaškrtněte volbu "Ukázat vlastnosti" (nebo tak nějak) a potvrďte vytvoření předmětu. Vzápětí se objeví okno s vlastnostmi předmětu. Zde si už nyní můžete měnit vše co je třeba - hlavně název předmětu z prozatímního na konečný. Tedy např. z la_roba_blafuse na "Róba nekromanta Blafuse" (samozřejmě bez uvozovek). Např. si podle přání změňte i vzhled a napište popisek předmětu.

9.
Po dokončení předmětu jej exportujete např. pravým klikem na něm v paletě (pravý seznam věcí) zařazení 60 Vlastní - 03 a výběrem volby Exportovat. Výsledný soubor (standardně se jmenuje <ResRef itemu>.erf - co je to ResRef viz níže) zašlete domluvenému DM.

Důvod proč je třeba postupovat v kroku 7 je prostý. Každý předmět (a nejen předmět) je rozeznáván pomocí unikátního řetězce znaků, tzv. ResRefu (Resource Reference), ten po vytvoření předmětu již není možné změnit a vždy je unikátní (při vytváření nelze udělat věc s již použitým ResRefem).

Pokud zadáte v uvedeném tvaru při vytváření jméno, tak se použije prvních 16 znaků z něj jako budoucí ResRef - proto i ten dvoupísmenný prefix, snižuje se tím možnost kolize. Pokud totiž vytvoříte předmět s ResRefem, který již někdo udělal (pravděpodobné vzhledem k tomu že standardně je ResRef vyplňován jako itemXXX kde XXX je číslo) tak ačkoliv u vás na lokálním PC v Bázi není konflikt, po importu do Báze DM konflikt může nastat - DM má v Bázi předměty i ostatních hráčů.

Pokud si budete prohlížet ve vlastnostech předmětu první záložku tak tam ResRef uvidíte. Hned nad ním je tzv. Tag - identifikátor předmětu, jenž nemusí být jedinečný a slouží k rychlé identifikaci předmětu ve hře. ResRef v podstatě je identifikátor zdrojového návrhu předmětu, kdežto Tag je identifikátor jednotlivých předmětů.

Pokud jste přesně postupovali v bodu 7 podle instrukcí tak Tag vašeho předmětu by měl být ono původní zadávané jméno a ResRef prvních 16 znaků z něho. Tak je to pro tento případ optimální.

Technicky lze do hry pomocí DM postavy importovat i dva různé předměty se shodným ResRefem, ale není to žádoucí - může to vést k velmi kolizním situacím z hlediska systému (např. se ResRefem či Tagem trefíte do nějakého systémového předmětu).

Hodně štěstí a zábavy při tvoření věcí přeje
Tým Equilibrie
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

Zamčeno