Seznam katalogizovaných prohřešků

Neaktuální a stará témata

Moderátoři: Dungeon Master, Dungeon Servant

Zamčeno
labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Seznam katalogizovaných prohřešků

Příspěvek od labir » 2. 1. 2006 23.49

Seznam katalogizovaných prohřešků

V tomto tématu najdete některé z praktik, které jsou chápány jako prohřešky. Samozřejmě se nejedná o úplný a vyčerpávající popis. Používání těchto praktik je chápano jako prohřešek proti pravidlům, jejich používáním se vystavujete riziku i zpětného postihu - všechny tyto techniky jsou velmi dobře vysledovatelné z logu hry.
Naposledy upravil(a) labir dne 16. 5. 2006 13.35, celkem upraveno 2 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 2. 1. 2006 23.53

Zneužití přechodu dveří

Pokud jedna postava číhá na jedné straně zamčených dveří než je někdo z druhé strany otevře když jde ven. Pak proklouzne dveřmi dovnitř. Normálně by se samozřejmě ve dveřích obě postavy střetly, ovšem díky přechodu mezi lokacemi se minou, když hráči koukají na nahrávací obrazovky.

Pokud chcete proklouznout dovnitř, počíhejte si až někdo půjde stejným směrem jako vy, pak je vše v pořádku. Ovšem to je také nepomněrně těžší.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.55, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 2. 1. 2006 23.54

Nasvěcování předmětů

Nákup předmětů a jejich následné nasvícení kouzlem Trvalý plamen a prodej za vyšší cenu je také prohřešek. V současné době jsou takto nasvícené předměty neprodejné.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.56, celkem upraveno 3 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 2. 1. 2006 23.59

Relog za účelem zisku kouzel

Relogování se aby se postavě obnovila kouzla je těžký prohřešek a tak je také postihován. Každému někdy hra spadne, někdy i dvakrát či vícekrát po sobě, ale aby padala pravidelně pětkrát do půl hodiny když si postava zaleze na bezpečné místo, tak to už není náhoda.

Stejně tak je těžkým prohřeškem relog za účelem zrušení negativních efektů na postavě, např. zkamenění.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.56, celkem upraveno 2 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 3. 1. 2006 10.40

Přendavaní věcí mezi postavami

Přesun věcí či zlata mezi postavami jednoho hráče je těžký prohřešek. Tak na něho bude i pohlíženo. Jako prohřešek je chápán i přesun věcí či zlata přes prostředníka/prostředníky.

Tyto podvody jsou automaticky detekovány dohledovým systémem PLACOS a podvodník může velmi jednoduše přijít k automatickému BANu na několik dnů na svůj účet. Vše je samozřejmě reportováno DM.
Naposledy upravil(a) labir dne 7. 3. 2009 0.34, celkem upraveno 3 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 3. 1. 2006 10.41

Chodící perzistentní truhly

Založení postavy, která slouží jako sluha a perzistentní uložiště pro věci je těžký prohřešek - nejen že hráč obchází systém, ale dokonce i přendavá věci mezi svými postavami.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.56, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 3. 1. 2006 10.50

Zasekávání potvor o prostředí

Úmyslné zneužívání slabé AI NPC nepřátel, např. tím, že je navedu na místo odkud se nemohou hnout je prohřeškem. Každému se někdy stane, že se bestie takto zablokuje, pak samozřejmě nemanévrujte abyste ji osvobodili, ale udělat si z toho taktiku je nepřípustné.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.56, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 14. 5. 2006 23.24

Zneužití přechodů

Například položením pasti na přechod nebo blízko něho, číhání na jiné postavy u přechodů a napadení dříve nežli se mohou bránit. Známé kličky sem/tam na přechodu ve snaze zbavit se pronásledovatele atd... Jen krátký výčet jak lze přechod zneužít. Všechno samozřejmě nepřípustné.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.57, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 23. 5. 2006 17.34

Odlogování se při potížích

Odlgovat se v okamžiku, kdy se souboj s NPC nebo dokonce v CvC soubojí či honičce nevyvíjí pro vaši postavu dobře je hrubé porušení pravidel. Taktéž snaha obejít systém odlogováním se těsně po smrti (což by technicky nemělo jít).

Odlogovávání při potížích je hlídáno automatickým dohledovým systémem PLACOS, který reportuje podezření z odlogu v potížích DM. Nemyslete si, že když jste v lokaci sami že vás nikdo nevidí. Minimálně vidí vaši postavu bestie a ty případný odlog svého cíle nahlásí dohledovému systému.
Naposledy upravil(a) labir dne 7. 3. 2009 0.35, celkem upraveno 3 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 16. 8. 2006 15.19

Relogování se pro zjištění zda je DM ve hře

Relog za účelem zjištění zda-li je DM přítomen ve hře a tudíž úprava dalšího chování postavy podle této OOC informace je vážným prohřeškem. Zejména jsme toto bohužel pozorovali u několika jedinců vždy když někdo jim blízký zahynul (ať již rukou DM nebo ne). V takovém případě do třech výskytů na hráče považujeme toto za náhodu (zejména pokud dotyčný má jinak stabilní připojení), u dalšího výskytu se toto bude sankcionovat.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.57, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 28. 9. 2006 23.20

Obtěžování DM pokud hraje s postavou přes tell

Jelikož poslední dobou tohoto speciálně u mě je dosti značné množství tak to zanesu sem. Kontaktovat hráče, který hraje na svém herním accountu a který je současně DM v DM záležitostech přes tell jeho postavě je prohřešek a bude zpětně potrestáno.

Například se jedná o snahu připomenout se s nějakou úpravou, prosbu o domluvu času kdy bude hráč ve hře aktivní jako DM, snahu cokoliv řešit jako s DM atd...

Jedinou výjimkou je nahlášení závažné chyby nebo krizové situace (postava X se zbláznila zabíjí NPC, postava Y zabila postavu Z uprostřed města, atd...).

Uvědomte si že tím že spamujete hráče po tellu když hraje mu ničíte jeho zážitek. Jedna taková hláška stačí, aby pracně budovaná atmosféra okamžiku a prolnutí se světem se zhroutila jako domeček z karet.

Update: Toto pravidlo jak se zdá nepomohlo. Proto jakékoliv další porušení tohoto pravidla přesně tak jak je formulováno bude trestáno ztrátou levelu a to bez výjimek, bez slitování a bez diskusí. Neznalost neomlouvá.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.58, celkem upraveno 3 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 28. 9. 2006 23.26

Ne-nezbytné OOC hlášky

Používání ne-nezbytných OOC hlášek ve hře je prohřešek. Mezi OOC hlášky se řadí i ty, které nabourávají atmosféru svým projevem. Patří sem anglo-hlášky, zkratko-hlášky a emotikony (smajlíci).

Příklad ne-nezbytné OOC hlášky: //ty klády mě štvou
Příklad anglo-hlášky: wrong way
Příklad zkratko-hlášek: jj, nz, njn, btw
Příklad emotikonů: :), :-), :/, :(

Opakované používání těchto typů hlášek bude po varováních tvrdě trestáno (a to klidně i zpětně), neboť toto je velmi efektivní způsob jak ostatním hráčům zničit jejich zážitek ze hry a splynutí se světem (DI).
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.58, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 23. 2. 2007 16.26

Zneužití enginu hry

Do této kategorie spadá nekonečné množství možností, ale rád bych se zmínil o jedné a to je tzv. slide-in move. O co jde? V podstatě o umělé urychlení postavy zpomalené nějakým činitelem jako je například kouzlo, vodní plocha, přetížení atd... Pohyb pomocí přísunů do stran je v takovém případě rychlejší než klasický běh či chůze. Jedná se ovšem o dosti drastické a hrubé zneužití enginu NWN a jako takové bude i trestáno, zejména pokud si například z tohoto vytvoří hráč v kombinaci se zpomalujícími vodními plochami výhodnou bojovou taktiku.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.58, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 15. 12. 2007 0.38

Makro styl

Poslední dobou bohužel rozšířený styl hry. Hráč možná i sedí u počítače, ale rozhodně nehraje postavu. Jen čas od času klikne v NWN okně někam (ideálně na rýžoviště) aby se postava pohla či vykonala jinou činnost která zaručí že se tok xp nepřeruší. Tohle není hra - je to jen zneužití enginu hry k harvestování nebo časovému creepu.

Pokud takového hráče vidí DM (a že jsou poznat safra dobře) tak většinou jako nějaké NPC zkusí s postavou interagovat. Když postava reaguje a je to poprvé hráč dostane vysvětlení a varování. Když postava nereaguje dostane postih a trest. Když ani pak nereaguje tak je na ni nahlíženo jako na zneužití systému makrem a postava je odstavena do speciální lokace bez návratu. Pokud se totéž opakuje u jednoho hráče vícekrát tak je udělen ISA IP BAN.
Naposledy upravil(a) labir dne 21. 12. 2007 9.59, celkem upraveno 1 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 21. 12. 2007 9.55

Ždímání světa

Jeden z nejrozšířenějších hráčských nešvarů. Hráč nehraje ani tak postavu jako spíš vraždící/rýžovací/sbírací/cokoliv stroj. Není špatné využívat zdroje světa ať už se jedná o místečka k rýžování, stromy na kácení, plody k sesbírání, lov zvěře nebo výpravy pro poklady v truhlách nebo chladnoucích tělech bestií. Od toho to tu přeci je.

Co je ale nežádoucí je zneužívání těchto zdrojů "co to dá". Například. rýžování "co to systém dá", chození bez přestání na jedno místo protože "z těhlech potvůrek padají trochu lepší věci a dám je v pohodě", chození pro pasti či jiné věci na jedno místo a jejich prodej ve velkém takže je zavalena ekonomika, nebo nešvar "ráno se naloguju a oběhnu pár dungeonů" a spousta dalších a dalších příkladů.

Důležitá je míra. Pokud postava uspořádá jednou za čas výpravu do nebezpečných končin (ideálně s vícero postavami a výbavou třeba stanem), tak jakmile ji vidí DM snaží se ji pomáhat a zpestřovat cestu a je mu úplně jedno, že si u toho postava něco "nahrabe". Většinou naopak balancuje sílu bestií aby to bylo těžké ale udělatelné a potom úměrně tomu i zvětší odměnu. Nezřídkakdy i při chybě hráče na takové výpravě postavy nějakým vhodným způsobem oživí či jim jinak pomůže.

Opačný případ je, když se DM naloguje a v 50% případů najde jednu a tu samou postavu, maximálně s jiným "ocáskovým doprovodem", ve výnosnější lokaci. V takovém případě je dáno varování a když se to přesto opakuje a hráč ždíme svět co se dá, tak je přistoupeno k represím - známé to vyhánění creeperů kdy potvory jsou najednou jinak vyzbrojené, těžší, je jich víc, padají závaly a jiné negativní jevy. V takovém případě je většinou DM jedno kdo přežije a nepřežije.

Obdobné je to s nejoblíbenějším rýžováním. DM vidí jak je která postava sběhlá v čem a má poměrně dobrý přehled jakou dobu tráví i nánosů. Existují dokonce postavy, které jsou schopny za 3 levely vyhnat svou statistiku rýžování tak vysoko jako jiné postavy za 15 levelů. V takovém případě přichází na pomoc další "vyhánění", choroby, nájezdy, nebo nově jistá RP zkouška - hráč projde, vyvázne a dokonce dostane nějaké ty xp - neprojde-li je postava fakticky odsouzena k permanentní smrti (s určitou šancí na sebezáchranu).

Na závěr několik označení jenž se vžily pro označování takto hrajících hráčů:

looter - hráč postavy jenž neustále chodí a zabíjí bestie pro věci jenž z nich padají. Většinou na jedno a to samé nejvýnosnější místo jenž má pro něj dobrý poměr loot/riziko.

creeper - hráč postavy jenž neustále chodí a zabíjí bestie pro zkušenosti z nich získané. Díky XPC jsou creepeři na Equilibrii vzácní a většinou se omezují na postavy na nižších levelech než to dotyčnému hráči dojde že takhle to nepůjde.

harvester - hráč postavy jenž bez ustání plundruje přírodní zdroje, nejčastěji nánosy drahokamů.

kolečkář - hráč postavy, jenž má vžité nějaké své "kolečko" po pokladech v jeskyních a dungeonech, které si opakovaně do omrzení obíhá odpozorujíc přesně střední dobu intervalu respawnu pokladů a bestií. Díky systému omezení pokladů za čas přijdou kolečkáři rychle na to že se to nevyplácí a nalézají truhly prázdné.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 23. 2. 2009 9.15

CvC bez nastaveného odporu

Pokud dojde na CvC (souboj dvou postav) a to jedno jakými prostředky kromě slovních, tak je naprosto nezbytné, aby hráč jenž provede první útok zapnul před tímto útokem k postavě druhého hráče odpor (dislike). Toto se provádí v seznamu hráčů kliknutím na tlačítko vedle jména dotyčné postavy. Druhá postava poté "zčervená".

Tento krok je nezbytný neboť mechanika hry se v mnoha případech chová zcela jinak pro "modré" a "červené" cíle (např. kouzla, příležitostné útoky, zákeřné útoky, speciální schopnosti atd..) a napadené postavě by tak vznikla nezanedbatelná nevýhoda.

V případě nejasností se každý případ posuzuje individuálně podle okolností. Shrnuto - pokud tu možnost máte musíte dát druhé straně sporu odpor.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 2. 3. 2009 23.38

Volání o pomoc po tellu či jiným OOC kanálem

Volání o pomoc a jiné IC domluvy po kanálu tell či jiných OOC kanálech je prohřešek sám o sobě. Nejčastěji se tento prohřešek objevuje u pomoci s oživením či odnosem těla mrtvého jenž sám brouzdá nebezpečné oblasti.

A přitom se jedná o úplně zbytečnou věc. Dohledový systém PLACOS tyto případy velmi dobře registruje a podrobně hlásí DM na perzistentní tabuli (systém sám sankce v takovém případu nedává). Není tak problém dohledat prohřešek i mnoho dnů zpět. Teď se tak třeba stalo a PLACOS správně určil pravděpodobnost OOC pomoci na 99.7%. Systém je chytrý na tolik, že rozpozná případy "umřel člen party jdeme ho oživit" nebo "několik přežilo a jdou pro pomoc se záchrannou výpravou" i "náhodně nalezená mrtvolka" atd.. Konkrétní případy pak vždy s hráčem řeší DM.

Za tento prohřešek je paušální trest - jedna úroveň (level) dolů. Při opakování BAN na nějaký čas. Při dalším opakování BAN trvalý.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

labir
Příspěvky: 6927
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir » 7. 3. 2009 0.39

Protláčení se přes překážky

Tento podvod spadá pod zneužívání enginu hry. Bohůmžel engine hry dovoluje za jistých okolností protlačit postavu skrz jinak neprostupný objekt (mříže, dveře, plot, atd..). Čas od času se taková situace stane nehodou (např. vcucnutí postavy do prostoru za dveřmi). Zneužívat této chyby ku svému prospěchu je ovšem nepřípustné.

Zneužívání je hlídáno automatickým dohledovým systémem PLACOS jenž sporné případy reportuje DM.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.

Pavel Urban
Příspěvky: 5962
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban » 26. 9. 2010 11.16

Zneužití nepřítomnosti DM ve hře

Do této kategorie prohřešků spadá celá řada věcí. Ale zejména zneužití nereagujících NPC. Co tohle znamená? Znamená to, že pokud postava provede před jakýmkoliv "modrým" NPC cokoliv na co by NPC pravděpodobně nějak zareagovalo, tak se hráč postavy dopustil prohřešku. Podle důsledků i dost vážného. Několik příkladů (nelze uvést všechny):

* Napadnutí postavy nebo NPC před NPC.
* Nemaskovaná hledaná postava před NPC či postava pojatá jako obecný nepřítel (např. drowové klasicky) - ani to nemusí být stráž pokud je vyvěšený popis, nikdy nevíte jestli by to NPC postavu neudalo.
* Maskovaná hledaná postava či postava pojatá jako obecný nepřítel (např. drowové klasicky) v dohledu NPC stráže. Výjimkou je hraniční přechod v Hobitíně, a přístav ve Fagadu, kde se strážnému nejde systémově vyhnout, i když by IC logicky mělo. Pravidlo se nevztahuje na osoby zamaskované magickou proměnou vzhledu.
* Maskovaná hledaná postava či postava pojatá jako obecný nepřítel (např. drowové klasicky) obchodující s obchodníky (včetně hostinských atd.) na území, kde je daná osoba hledána. Výjimkou jsou obchody na tajných místech a dále obchodníci ve Fagadu, Hobitíně, Drehanu, Táboře půlorků a v Oáze.
* Chůze a činnosti v proměněné provokativní formě před NPC - drak, klepetnatec, zombie, židle atd... ale pixie, myška, slepice, koroptev apod... se třeba ale už za provokativní nepovažuje.
* Nepřímé napadení prostřednictvím summona, familiára nebo kouzla před NPC.
* Pokládání pasti před NPC.
* Vyhrožování NPC.
* Jakékoliv jiné chování a jednání jenž by pravděpodobně kolem jsoucí NPC donutilo nějak reagovat.
* DM neschválené překonávání různých speciálních překážek či situací, do kterých vás dostalo DM nebo jsou způsobené DM zásahem (např. útěk z vězení, systémové zničení DM vytvořené magické bariéry atd..)

Hráč musí zajistit, aby k tomuto nedošlo. V ideálním případě k takovýmto sporným situacím docházet nemusí vůbec (tj. pokud toto respektují všichni hráči). Pokud ale do takovéto situace je vaše postava zatažena proti vaší vůli, pak jednejte jak nezbytně uznáte za vhodné (i třeba proti tomuto pravidlu). Co je pak nutné je sepsat některému z DM report o události (co kdy kde kdo), aby bylo možné zajistit adekvátní reakci prostředí alespoň zpětně.

Za prohřešek se nepovažuje komunikace s NPC vedená pouze hráčskou postavou (viz. např. 7.3.Komunikace s NPC), pokud postava hráče zachová status Quo, tj. po ukončení konverzace bude zachován stejný stav jako před jejím započetím.

Nahlášení dění po proběhnuté události z prohřešku neslevuje. DM stále nemělo možnost reagovat za svět a tedy se jedná o výše popsaný prohřešek v plném rozsahu. Informujte o plánu něco takového dělat a vyčkejte na přítomnost DM.

:excl2: EDIT Naylun 30.7.2010: K původnímu labirovu přidána pravidla vyznačená červeně!

:excl2: EDIT Pavel 26.9.2010: Přidáno upřesnění prohřešku - vyznačeno černě.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.

Zamčeno